• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185619
+
-

خسروی‌وفا:

تعلیق در کار نیست

تعلیق در کار نیست

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک که به‌تازگی در سفری به سوئیس با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار داشته است، درباره جزئیات این سفر در جمع خبرنگاران توضیحاتی داد. رئیس کمیته ملی المپیک در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش عنوان کرد بحث تعلیق ورزش ایران جوی بوده که عده‌ای راه انداخته‌اند و اصلا صحت ندارد.

   محکومیت به مرگ صحت ندارد
خسروی‌وفا با اشاره به اینکه ایمیل‌هایی از داخل به IOC زده شده، توضیح داد: «در حاشیه اغتشاشات اخیر، اعضای IOC ایمیل‌هایی دریافت کردند که ورزشکاران محکوم به مرگ شده‌اند ولی ما با سند گفتیم چنین چیزی نیست و مورد عفو هم قرار گرفتند. با رایزنی‌هایی که با قوه قضاییه کردیم و با استقبالی که آقای اژه‌ای در این زمینه کرد، موضوع را در دستور کار قرار دادند و با رأفت برخورد کردند که این قبل از دستور عفو رهبری بود. قوه قضاییه به ما کمک کرد و این گزارش مکتوب را هم به کمیته بین‌المللی المپیک دادیم.»

   صادقانه پاسخ دادیم
خسروی‌وفا در مورد گرفتن ضمانت از ورزشکاران برای سفرهای برون‌مرزی، گفت: «ورزشکاری در یکی از رشته‌های کوهستانی پناهنده شده و گفته از او ضمانت خواسته‌اند. در این زمینه IOC از ما سؤال کرد و ما صادقانه پاسخ دادیم که درست است اما این را کمیته ملی المپیک نمی‌گیرد و نقدی هم نیست. قول دادیم بحث گرفتن ضمانتنامه را در دستور جلسه مجمع آینده قرار دهیم و تصمیم بگیریم. هر شائبه‌ای داشتند، حل شد. بنابراین چیزی به نام محرومیت و تعلیق وجود ندارد و این جوی بود که عده‌ای دامن زدند. با توجه به جلساتی که داشتیم، فضا امیدوارکننده بود.»

   مسابقه‌ندادن اعتقادی است
خسروی‌وفا درباره اینکه پاسخ توماس باخ به مسابقه‌ندادن مقابل رژیم صهیونیستی چه بوده، عنوان کرد: «واقعیت این است که ما روی این مسئله در 40-30سال اخیر اتفاق نظر نداشتیم و اگر آن‌را حل می‌کردیم در دو سه سال اخیر به این مسائل برنمی‌خوردیم. در آنجا موضوع، دولتی جلوه داده شد اما عنوان کردم موضوع مذهبی و اعتقادی است و دولتی نیست. ما متأسفانه نتوانستیم در داخل این اتفاق را مدیریت و جمع کنیم. خط قرمز IOC دخالت دولت است و این بحث هم در این سال‌ها دولتی نشان داده شد.»

   بودجه کمیته کفاف نمی‌دهد
خسروی‌وفا در مورد نارضایتی از بودجه کمیته ملی المپیک گفت: «کمیته در جهت استقلال می‌تواند از دولت کمک بگیرد به شرط اینکه در امور ورزش دخالت نکنند. این بودجه جوابگوی فعالیت‌ها نبوده و در این دوره هم نیست‌. بودجه ورزش کشور با توجه به رشد ارز، رشد زیادی نداشته است. این بودجه پاسخگو نیست و اگر زیر بودجه وزارت ورزش باشد که باز هم بحث ورود دولت مطرح می‌شود. امیدوارم در این ردیف قرار نگیریم چون خلاف منشور است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید