• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185603
+
-

بی رحم مثل سپاهان

در روز باران0ی شهر اصفه0ان، سپاه0ان سیل‌آسا به دروازه همشهری‌اش حمله کرد و گل زد و در صدر جدول یکه‌تاز شد

بی رحم مثل سپاهان

هفته بیستم لیگ برتر با پیروزی سپاهان و صدرنشینی مطلق این تیم به پایان رسید. روز گذشته 3بازی باقیمانده از هفته بیستم برگزار شد که سپاهان و مس کرمان تیم‌های برنده بودند و بازی 2تیم آخر جدول هم به تساوی انجامید. با توجه به شکست پرسپولیس در روز دوشنبه، سپاهان فرصت داشت تا با برتری در دربی اصفهان 3امتیاز از سرخابی‌های تهران فاصله بگیرد که این هدف با 2گل در نیمه دوم به‌دست آمد و زردپوشان کامروا شدند. در انتهای جدول هم برد مس کرمان و مساوی نفتی‌های خوزستان باعث شد 2تیم نفتی یک گام دیگر به سقوط نزدیک شوند و از این به بعد برای ماندن در لیگ کار بسیار سخت‌تری داشته باشند.

  روی بی‌رحم سپاهان
با توجه به 5پیروزی متوالی سپاهان در بازی‌های قبلی و فرم عالی این تیم در هفته‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شد که زردپوشان برای برتری در دربی و بردن حریفی که در رتبه سیزدهم قرار گرفته، کار سختی نداشته باشند. اما در روز بارانی و زیبای ورزشگاه نقش‌جهان، یک گل زودهنگام برای ذوب‌آهن جذابیت بازی را چندین‌برابر کرد. محمدحسین اسلامی، جوان 21ساله ذوب‌آهن از تک‌فرصتی که در دهمین دقیقه نصیبش شد، به‌خوبی استفاده کرد و دروازه پیام نیازمند را گشود. با این گل، سپاهان سراپا حمله شد و یکی از بهترین نمایش‌هایش را در فصل اخیر ارائه کرد. با فرصت‌های بی‌شماری که سپاهان در نیمه اول خلق کرد، حبیب فرعباسی درون دروازه ذوب‌آهن به پرکارترین بازیکن زمین بدل شد و 3بار هم توپ به تیر دروازه او خورد. با این حساب تیم میهمان خیلی خوش‌اقبال بود که نیمه اول را برنده به رختکن رفت اما خوش‌شانسی‌های این تیم در همان ابتدای نیمه دوم بالاخره تمام شد و دروازه فرعباسی 2بار با ضربات مغانلو و احمدزاده روی پاشنه چرخید. این یکی از بهترین‌ نمایش‌های تیم مورایس در طول فصل بود و برگزاری بازی در یک روز متفاوت از سرخابی‌ها به هواداران 2تیم تهرانی هم فرصت داده بود تا نمایش عالی زردپوشان را به‌طور کامل تماشا کنند. بعید نیست که آنها حسابی از سرحال بودن این رقیب دچار استرس شده باشند و البته شاید این استرس نزد پرسپولیسی‌ها شدیدتر هم باشد چون دقیقا یک هفته دیگر باید در جام‌حذفی مقابل این سپاهان آماده قرار بگیرند. خلاصه، دربی اصفهان با وجود تلاش‌های نصفه‌ونیمه ذوب‌آهن در دقایق پایانی با همان نتیجه 2بر یک به پایان رسید تا سپاهان نخستین تیم این فصل باشد که از مرز 40امتیاز عبور می‌کند و ذوب‌آهن هم با حضور در جمع 4تیم آخر جدول، هواداران کم‌تعدادش را بیش از پیش ناراحت و ناامید به خانه بفرستد؛ هوادارانی که در پایان بازی مهدی تارتار را با شعار «حیا کن، رها کن» بدرقه کردند.

  مس از نفت گرانبهاتر است
دیروز علاوه بر دربی زیبای اصفهان، 2بازی هم بین قعرنشین‌های جدول برگزار شد که نتایج آن کاملا به سود مس کرمان بود. مس در خانه خودش میزبان نساجی بود و در همان دقیقه اول با اشتباه دروازه‌بان خود و گل حسین زامهران غافلگیر شد. اما کرمانی‌ها در همان نیمه اول این گل را جبران کردند و با گل‌های رستمی و قاسمی‌نژاد برنده به رختکن رفتند. عارف رستمی، بهترین گلزن مس که در هفته‌های اخیر خیلی خوب اوج گرفته با گل دقیقه30 به نخستین بازیکن 7گله این فصل تبدیل شد، اگرچه دقایقی بعد در دربی اصفهان شهریار مغانلو هم گل هفتم خودش را زد و به عارف پیوست. بازی کرمان در نیمه دوم هیچ گلی نداشت تا مس به 3امتیاز باارزش برسد و حمید مطهری هم در نساجی تقریبا همان شرایطی را داشته باشد که مهدی تارتار در ذوب‌آهن دارد. مطهری پس از این بازی از سرمربیگری نساجی استعفا داد و در کنفرانس مطبوعاتی با هواداران این تیم خداحافظی کرد. البته این استعفا با مخالفت مدیرعامل باشگاه نساجی روبه‌رو شد.همزمان با این مسابقه، در مسجدسلیمان 2تیم آخر جدول مقابل هم قرار گرفتند؛ هدف هر دو تیم نفتی این بود که با برتری در این دوئل 6امتیازی هم از رقیب مستقیم خود فاصله بگیرند و هم به مس کرمان نزدیک‌تر شوند. اما بازی تیم‌های بی‌پول وزارت نفت، بدون گل تمام شد تا این دو تیم نگون‌بخت 2گام دیگر از مس عقب بیفتند و خطر سقوط را بیش از پیش احساس کنند. حالا فاصله نفتی‌ها با رتبه امن چهاردهم به 6امتیاز رسیده و برای 2تیمی که به‌طور میانگین هر 10هفته 6امتیاز گرفته‌اند، جبران این عقب‌ماندگی غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید