• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185490
+
-

یا جام یا هیچی

راه آسیا، فقط از فتح مسابقات لیگ یا حذفی می‌گذرد

با توجه به تغییری که در فصل‌بندی لیگ قهرمانان آسیا اعمال و این رقابت‌ها منطبق بر تقویم لیگ قهرمانان اروپا شد، یک فصل از این بازی‌ها به انجام نرسید. همانطور که می‌دانید فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از تابستان متوقف شده و به‌زودی از سر گرفته خواهد شد. فصل جدید اما قرار است مثل اروپا از تابستان بعد شروع شود و تا بهار پس از آن ادامه یابد. همه اینها باعث شد فدراسیون‌ها برای تعیین سهمیه تیم‌های شرکت‌کننده در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل شوند. در حقیقت آنها این بار باید از دل 2فصل بازی‌های باشگاهی داخلی، سهمیه‌های لازم برای لیگ قهرمانان را اختصاص می‌دادند.
در ایران هم این مشکل وجود داشت و همانطور که انتظار می‌رفت، سرانجام سازمان لیگ به این نتیجه رسید که برندگان 4جام این 2فصل را به‌عنوان صاحبان سهمیه در فصل آتی لیگ قهرمانان معرفی کند. به این ترتیب استقلال و نساجی که فصل قبل قهرمان لیگ و حذفی شده بودند به آسیا خواهند رفت و 2سهمیه دیگر هم به تیم‌هایی می‌رسد که امسال قهرمان لیگ و جام حذفی شوند. اعلام این موضوع از سوی سازمان لیگ، رقابت را در ادامه مسابقات به اوج خواهد رساند.
استقلال تنها مدعی مهمی است که با توجه به قهرمانی فصل قبل، حضورش در لیگ قهرمانان را قطعی کرده اما تیم‌هایی همچون پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد و گل‌گهر برای رسیدن به این مهم، راهی  جز قهرمانی در لیگ یا جام حذفی ندارند. از این بین، تراکتور قبلا از مسابقات حذفی اوت شده و با توجه به قرعه یک‌هشتم نهایی، یکی از 2تیم پرسپولیس و سپاهان هم بعد از تقابل با هم اوت خواهند شد.  اگر تیمی مثل پرسپولیس موفق به فتح جام نشود، غیبتش در آسیا 3ساله خواهد شد که این برای هواداران دردناک است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید