• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185338
+
-

سفر در زمان با واگن‌های مجلل

گرینویچ
سفر در زمان با واگن‌های مجلل

واگن‌های لوکس قطارها، از قدیم یکی از مجلل‌ترین روش‌های سفر برای عاشقان گردش بوده اما اگر خود واگن‌ها مقصد سفر باشد چه؟ در تایلند، برخی از واگن‌های بسیار قدیمی که دهه‌ها یک گوشه خاک می‌خوردند، اخیرا به هتل‌هایی متفاوت تبدیل شده‌اند که مسافران را از سراسر دنیا به‌خود جلب می‌کنند.
صنعت حمل‌ونقل ریلی در تایلند حدود 120سال قدمت دارد و حالا این واگن‌ها، به سبک دوران قدیم، بازطراحی شده‌اند. نه فقط واگن‌ها، بلکه پارکی که این واگن‌ها در آن قرار دارند هم پنجره‌ای به ابتدای قرن گذشته است و همه‌‌چیز این محوطه بزرگ، مسافران را در زمان به عقب می‌برد. ایستگاهی که در این محوطه بازسازی شد‌ه‌، درست به سبک قرن گذشته است و جزئیات در طراحی آن چنان رعایت‌شده که مسافران را حیرت‌زده می‌کند. با این حال، اصل کار در واگن‌ها انجام شده، ولی در قسمتی از واگن توجه به جزئیات، چنان دقیق و موشکافانه است که مسافران واقعا احساس می‌کنند به ابتدای قرن نوزدهم بازگشته‌اند. از صندلی‌های چوبی گرفته تا لوسترهای قدیمی، همه‌‌چیز در این واگن‌های مجلل، یادآور گذشته است و احساس سفر در زمان را به مسافران می‌دهد.
محلی هم که این هتل مجلل ساخته شده، منطقه‌ای منحصربه‌فرد در تایلند است. پارک ملی خائویایی، یکی از تفرجگاه‌های محبوب بین خود تایلندی‌هاست اما مسافران خارجی‌ که بیشتر به مناطق ساحلی علاقه دارند، از آن چندان اطلاعی ندارند؛ ولی حالا مقامات گردشگری تایلند امیدوارند که با احداث این هتل مجلل و منحصر‌به‌فرد، مسافران خارجی هم به این پارک جلب شوند.
ساخت این هتل، با مصائب لجستیک و مالی زیادی مواجه بوده است؛ از انتقال واگن‌های سنگین و قدیمی به منطقه گرفته تا پیداکردن و حتی ساختن آیتم‌های کلاسیک در آنها، طراحان این هتل دردسرهای زیادی داشته‌اند اما انتظار این است که استقبال زیاد از این مجموعه، پاداش خوبی به این سختی‌ها بدهد و درآمد خوبی را درپی داشته باشد.
پیش‌بینی می‌شود این محوطه و واگن‌های لوکس هتلی آن، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در سال جدید میلادی باشد.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید