• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185215
+
-

رشیدی: ما تهرانی‌ها مظلومیم

پیکان یا سریک؛ یکی از این دو تیم فردا به‌عنوان قهرمان لیگ والیبال زنان معرفی می‌شود فاطمه رشیدی، سرمربی پیکان از تفاوت 2تیم به‌خصوص تعداد تماشاگران سریک صحبت می‌کند

رشیدی: ما تهرانی‌ها مظلومیم

لیلی خرسند

ساعت14 فردا لیگ برتر والیبال زنان با برگزاری بازی فینال در سالن والیبال ورزشگاه آزادی به پایان می‌رسد و از بین سریک و پیکان یکی به‌عنوان قهرمان معرفی می‌شود. سریک تیم تازه‌وارد است اما پیکان تقریبا قدمتی به اندازه خود لیگ دارد. شاید همین قدمت و تجربه، دلیل برتری پیکانی‌ها باشد اما سریک هم امتیاز ویژه‌ای دارد؛ تماشاگرانش. امتیازی که پیکان و شاید همه تیم‎های تهرانی والیبال حسرتش را داشته باشند. فاطمه رشیدی، سرمربی پیکان نه‌تنها حریف گنبدی را به‌خاطر داشتن تماشاگران یک قدم جلوتر از تیمش می‌بیند، بلکه معتقد است سریک اسم تازه‌وارد را دارد وگرنه با داشتن باتجربه‌های والیبال در لیگ حاضر شده است. رشیدی در گفت‌وگو با همشهری درباره فینال و بازی بزرگ روز جمعه صحبت کرده است.
 
  در این فصل پلی‌آف متفاوت از سال گذشته برگزار شد. با مدل امسال موافق بودید؟
سال پیش بازی‌ها متمرکز در تهران برگزار شد و شرایط برای تیم‌های تهرانی و شهرستانی یکسان بود. مسابقات در سالن فدراسیون بود که به تیم‌های ملی اختصاص دارد و تیم‌های تهرانی هم آنجا تمرین نمی‌کنند. بازی‌های متمرکز برای همه تیم‌ها راحت‌تر بود ولی امسال تصمیم گرفته شد رفت‌وبرگشت باشد.
 
  تیم شما یک بازی کمتر انجام داد و نسبت به سریک راحت‌تر به فینال رسید. به‌نظر می‌رسد شرایط بهتری برای فینال داشته باشید.
بازی سریک و سایپا هیجانی شد و به بازی سوم کشیده شد ولی نمی‌شود گفت ما هم راحت به فینال رسیدیم. ذوب‌آهن از تیم‌های ریشه‌دار لیگ است و بازیکنانش جنگندگی بالایی داشتند. امسال فدراسیون تصمیم گرفت بازی رده‌بندی را برگزار نکند و ذوب‌آهن و سایپا را سوم مشترک معرفی کند. درحالی‌که فصل پیش ما در رده‌بندی به ذوب‌آهن باختیم و چهارم شدیم. برای فینال هم ما تمرینات منظمی انجام داده‌ایم. ما بازیکنان باهوشی داریم، فقط باید بتوانیم به آنها یاد بدهیم که چطور از هوش‌شان استفاده کنند. بازی‌های سریک را آنالیز کرده‌ایم و طبق آن به بچه‌ها برنامه داده‌ایم و امیدواریم در بازی بتوانند برنامه‌ها را خوب پیاده کنند.
 
  2تیم فینالیست را که مقایسه می‌کنید، برتری را به کدام تیم می‌دهید؟ سریک تیم تازه‌وارد است ولی هیجان دارد و تیم شما تجربه.
اسمش است که سریک تیم تازه‌وارد است. اول فصل ملی‌پوشان در 4تیم اول تقسیم شدند. بازیکنانی که فصل قبل لژیونر بودند، این فصل به لیگ برگشتند و در این تیم‌ها بازی کردند. هم ما بازیکنان خوب و حرفه‌ای داریم و هم آنها بازیکنان باتجربه دارند. تیمی که تا فینال آمده، مشخص است که توانایی بالایی دارد و ضعیف نیست. ما به بچه‌ها گفته‌ایم با آرامش و برنامه کار کنند. مهم این است که در اختلاف امتیازات بتوانند هیجانشان را کنترل کنند.
 
  در این بازی قرار است ویدئوچک باشد. بهتر نبود از اول لیگ این اتفاق می‌افتاد؟
پارسال برای پلی‌آف بود و امسال فقط برای فینال استفاده می‌کنند. برای ما مهم است که فدراسیون بین لیگ زنان و مردان تفاوتی نمی‌گذارد. ما هم ترجیح می‌دهیم در همه بازی‌ها ویدئوچک باشد. قطعا ابزار کمک‌کننده‌ای است و در همه لیگ‌های دنیا استفاده می‌شود. به هر حال یک‌سری اشتباهات را نمی‌شود توجیه کرد و ممکن است به ضرر یک تیم تمام شود و جبران‌ناپذیر باشد.
 
  امسال چند بازی هم از سایت فدراسیون پخش مستقیم شد و قرار است فینال هم پخش شود. دیده‌شدن بازی‌ها تأثیرگذار بود؟ ترجیح نمی‌دادید تلویزیون بازی‌ها را پخش می‌کرد؟
خب البته بهتر بود که همه از تلویزیون بازی‌ها را می‌دیدند. اما در این حد هم خوب بود. تا قبل از این خانواده‌ها هم نمی‌توانستند بازی‌های دختران و همسرانشان را ببینند. هر چقدر هم تعریف کنی تا با چشم نبینی شرایط را درک نمی‌کنی. آنها درگیر هیجان بازی می‌شوند و بیشتر با دختران و همسرانشان همکاری می‌کنند.
 
  فینال تک‌بازی است. شما موافقید؟
نظر سازمان لیگ این بود که تک‌بازی هیجان بیشتری دارد. من خودم نظر خاصی در این‌باره نداشتم. برای من مسئله این بود که بازی در سالن استاندارد و با ویدئوچک برگزار شود. به‌خاطر همین هم اصرار داشتم که پلی‌آف متمرکز باشد. چند مهره ارزشمند تیم ملی به‌خاطر استاندارد نبودن سالن‌ها آسیب دیده‌اند. نمی‌شود در همان سالن‌هایی که مردان بازی می‌کنند، زنان هم بتوانند بازی کنند. شرایط مردان و زنان متفاوت است.
 
  برای بازی روز جمعه سریک تماشاگر دارد و پیکان از این امتیاز محروم است.
تیم‌های تهرانی همیشه مظلوم هستند. خوشحالم که سریک تماشاگر دارد و به آنها تبریک می‌گویم که اینقدر حامی دارند. در همه شهرهای دیگر تیم‌ها بیشتر از تهرانی‌ها تماشاگر دارند. حالا مهم است که همه روز جمعه از بازی لذت ببرند.

 میزبان‌تر از میزبان
برخلاف سردار آزمون، مالک باشگاه سریک که این روزها برای رقیب کری می‌خواند، بقیه اعضای خانواده او و مسئولان و مربیان این تیم ساکت هستند و بیشتر روی فینال تمرکز کرده‌اند. فقط چند جمله کوتاه از نیلوفر حجتی، سرمربی سریک را می‌شود روی خروجی سایت فدراسیون دید، اینکه تیمش برای پلی‌آف چند مصدوم داشته و به‌سختی فینالیست شده‌اند و مشخص نیست این مصدومان به بازی فردا برسند یا نه.
فینال تک‌بازی است و در تهران برگزار می‌شود و شاید به‌نظر برسد گنبدی‌ها به این موضوع معترض باشند. به هر حال پیکان تیم تهرانی محسوب می‌شود و برای آنها امتیاز است. اما اینطور نیست. برخلاف بازی‌های پلی‌آف که حراست ورزشگاه آزادی به سایپا حریف سریک اعلام کرده بود می‌تواند فقط 10تماشاگر داشته باشد، حضور تماشاگران برای بازی جمعه تقریبا آزاد است. نزدیک به 2هفته است که شورای تامین استان تهران و حراست ورزشگاه آزادی، اجازه حضور تعداد بیشتری از تماشاگران را به سالن‌های والیبال داده‌اند. به‌خاطر همین پیش‌بینی می‌شود که سریک با تعداد قابل‌توجهی تماشاگر در بازی حاضر شود. فدراسیون گفته است که سکوها بین 2تیم تقسیم می‌شود اما با توجه به اینکه پیکانی‌ها تماشاگران زیادی ندارند، مهمان حامیان بیشتری خواهد داشت.
پیکان و سریک در حالی فردا مقابل هم قرار می‌گیرند که در دیدار رفت سریک 3 بر 2 به پیروزی رسیده بود و در بازی برگشت هم پیکان 3بر صفر برنده بود. پیکانی‌ها که سال1396 قهرمان شده بودند، امیدوارند با تکرار این مقام بتوانند تیمی باشند که سهمیه حضور در جام باشگاه‎های آسیا را می‌گیرند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید