• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18519
+
-

با مردم

با مردم

  تعرض جنسی و نگرانی خانواده‌ها
با سلام و خسته نباشید خدمت شما. درخصوص پرونده تعرض جنسی به دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران که باعث رنجش خاطر و نگرانی خانواده‌ها شده است، انتظار داریم که با بررسی همه‌جانبه برخورد قاطعی صورت پذیرد. سؤال خانواده‌ها این است که جذب این افراد به‌عنوان معاون آموزشی چرا صرفا براساس شناخت مدیر مدرسه صورت گرفته است؟ چرا گزینش آموزش و پرورش هیچ نظارتی بر نحوه استخدام اینگونه نیروهای به قول خودشان آزاد نداشته است؟ از طرفی خانواده‌ها با پرداخت شهریه‌های نجومی اعلامی از سوی اینگونه مدارس انتظار بروز چنین فاجعه‌هایی را ندارند. امیدواریم روزنامه همشهری با پیگیری ریشه‌ای در گفت‌وگو با روانشناسان این موضوع را مورد بررسی قرار داده و گزارشی منتشر کند.
6177...0912

  بلاتکلیفی تعویض تاکسی‌های فرسوده
سلام. ما رانندگان تاکسی فرسوده، با اینکه مدت‌هاست برای تعویض تاکسی‌هایمان اقدام کرده و همه مراحل قانونی را انجام داده‌ایم اما متأسفانه ایران‌خودرو پیش‌فاکتور خودروها را صادر نمی‌کند. پیگیری که کرده‌ایم می‌گویند ایران‌خودرو به خاطر بدهی دولت سایت فروش تاکسی‌ها را بسته است! از طرفی هم‌اکنون ‌ماه‌هاست با تاکسی‌های فرسوده که تنها منبع درآمد خانواده‌هایمان است نمی‌توانیم کار کنیم و عملا بیکار شده و بلاتکلیف مانده‌ایم. چرا کسی پاسخگوی مشکل به‌وجود آمده برای رانندگان تاکسی‌های فرسوده نیست؟ لطفا مشکل ما را از مسئولان ذیربط پیگیری کنید.
گلایه تعدادی از رانندگان تاکسی فرسوده

@  افسارگسیختگی قیمت مسکن
مسکن حداقل در 3دهه گذشته یکی از معدود کالاهای اقتصادی است که از جو روانی کاذب و ساختگی بیشترین بهره را برده و قیمت آن غالبا نه از سیاست‌ها و منطق اقتصادی بلکه از جو روانی بازار تبعیت کرده است. ولی در کشورهای پیشرفته با کد رهگیری قیمت مسکن را کنترل می‌کنند و مالکیت را نیز محترم می‌شمارند و در این بین شاخص قیمت واقعی را به مشتری می‌دهند. در کشور ما هم اگر دولت یا مجلس تصویب کند هر خانواده ایرانی هر ۱۰سال یک‌بار فقط می‌تواند خرید وفروش مسکن کند و از طرفی بانک‌ها و مؤسسات مالی حق خرید و فروش مسکن را نداشته باشند، قیمت مسکن هیچگاه مانند امروز افسارگسیخته نخواهد شد.
1780...0911

  برخورد با گرانفروشان
باسلام و خدا قوت. با اینکه هر‌ماه قیمت کالاهای اساسی به بهانه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند، اما متأسفانه مسئولان با گرانفروشان و کم‌فروشان متقلب و متخلف برخوردی نمی‌کنند تا عبرت امثال آنان باشد. مشکل اینجاست که فقط در اتاق‌های دربسته نشسته‌اند تا یکی شکایت کند، آن‌وقت پیگیر موضوع باشند، چرا مسئولان ذیربط به مسئولیت خطیری که در رابطه با گرانفروشی دارند قاطعانه عمل نمی‌کنند؟ اساسا چرا سرزده و به‌صورت میدانی این موضوع را پیگیری نمی‌کنند؟
1467...0914

  توصیه برای خرید کالای ایرانی
با اینکه مسئولان فروشگاه رفاه با تبلیغات خود به شهروندان توصیه می‌کنند تا با خرید از کالاهای ایرانی فروشگاه در قرعه‌کشی شرکت داده شوند، اما هنگام اهدای جوایز، خودروهای چینی را تحویل برندگان می‌دهند! آیا بهتر نیست به جای خودروی چینی، کالاهای ایرانی را تحویل مشتریان بدهند؟
4948...01135

  هماهنگی بین مردم و مسئولان
با سلام و خسته نباشید. توجه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مسائل داخلی و خارجی، عامل موفقیت و عزت و سربلندی است. مسئولان در قوای سه‌گانه نباید فرمایشات ایشان را در حد استماع دانسته و از آن بگذرند. بسیاری از منویات راهگشا و تبیینی ایشان نشان‌دهنده ابعاد و هندسه فکری رهبری است.  بدون تردید یکی از عوامل مهم پیروزی بر مشکلات، وجود هماهنگی بین مردم و مسئولان است.
بلغار از تهران

  اتوبوس‌های خالی از مسافر
بیش از 3سال است خط اتوبوسرانی چهار‌دیواری به ارم‌سبز در منطقه پونک راه‌اندازی شده است، اما متأسفانه این اتوبوس‌ها طی روز عمدتا بدون‌مسافر در این مسیر  تردد می‌کنند و البته بعضا چند مسافر هم سوار می‌شوند؛ هرچند این موضوع را ساکنان محل بارها به مسئولان این خط منتقل کرده‌اند، اما ترتیب اثر نداده‌اند. این درحالی است که در بسیاری از مسیرها مسافران با انبوه جمعیت به دلیل کمبود اتوبوس باید ساعت‌ها منتظر اتوبوس بمانند تا به مقصد برسند. آیا بهتر نیست شرکت واحد اتوبوسرانی بر اینگونه موارد نظارتی بکنند؟
یک ساکن محل از پونک

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید