• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185092
+
-

درخشش هاکی در آفریقا

تیم ملی هاکی، بعد از 2پیروزی حیاتی، امروز در چهارمین بازی خود در رقابت‌های جام‌جهانی آفریقای جنوبی، برابر میزبان به‌میدان می‌رود

درخشش هاکی در آفریقا

ملی‌پوشان هاکی کشورمان، شروعی توفانی در رقابت‌های جام‌جهانی2023 آفریقای جنوبی داشته‌اند و با نتایج درخشان برابر آمریکا و استرالیا، گام بلندی برای صعود به دور دوم این رقابت‌ها برداشته‌اند. تیم ملی ایران، دیروز دومین پیروزی را برابر استرالیا جشن گرفت و تیم ملی این کشور را با نتیجه 6بر4 شکست داد. این سومین بازی ایران در این رقابت‌ها بود. در بازی قبل، ایران آمریکا را گلباران کرد و با نتیجه 8بر3 به پیروزی رسید.
ساسان حاتمی‌نژاد، وحید صمدی، یعقوب بهرامی، محمد اثنا عشری، محسن بهلولی، نوید طاهری، بهداد بیرانوند، مهدی شاهرخی، حمید نورانیان، محمد کریمی، امیر مهدی میرزاخانی، رضا عبادیفر، رضا نوروزاده و میعاد کرامتی بازیکنان حاضر در جام‌جهانی آفریقای جنوبی هستند. هدایت این تیم را رجب نورانی (سرمربی)، امیر چهاردولی (سرپرست)، رسول باباصادقیان (مدیر فنی) و امیر میرزایی (مربی) برعهده دارند.
تنها ناکامی ایران در این رقابت‌ها در پورتوریا، در بازی اول رقم خورد، جایی که در انتهای یک بازی نزدیک، ‌شاگردان نورانی با نتیجه 5بر4 برابر آرژانتین شکست خوردند. آرژانتین، تیم هفتم رنکینگ جهانی است و کسب این نتیجه در بازی اول، نشانه‌ای از آمادگی بالای تیم ایران در این بازی‌ها بود. اوج درخشش تیم ایران، در بازی دوم بود که با گلباران آمریکا، تیم بیست‌ودوم رنکینگ جهانی به پایان رسید. ستاره ایران در این بازی اما نه خط آتش آن که ساسان حاتمی‌نژاد دروازه‌بان تیم بود که عملکردش، با تمجید سایت فدراسیون جهانی هم مواجه شد. ایران در این بازی، 2برصفر جلو افتاد اما آمریکا به بازی برگشت و در پایان نیمه اول، بازی 3-3 شد. در ادامه بازی، آمریکا فشار بسیار زیادی روی دروازه ایران وارد کرد اما درخشش حاتمی‌نژاد، آنها را در گلزنی ناکام گذاشت. در انتهای بازی، آمریکا دروازه‌بان خود را بیرون کشید تا با نفرات بیشتری در حمله حاضر شود و همین باعث شد تا ایران، گل‌های زیادی وارد دروازه خالی آمریکا کند.
بعد از این بازی، بهداد بیرانوند کاپیتان تیم ملی ایران به سایت فدراسیون جهانی گفته بود: «ما در برابر آرژانتین خیلی بد بودیم، تاکتیک‌ها و سیستم‌مان خیلی بد بود اما امروز خوب بودیم و از فرصت‌هایمان استفاده کردیم. تیم آمریکا تیم خوبی است اما فکر می‌کنم امروز تیم ایران بهتر بود.»
سایت فدراسیون جهانی هاکی در تحلیل خود از بازی نوشته است: «نتیجه بازی، بازتاب شرایط کلی آن نبوده و ایران با استفاده کامل از ریسک آمریکا، این نتیجه را رقم زده است.» برخلاف سایت فدراسیون جهانی، سایت فدراسیون ملی ایران، با تأخیر زیاد به این بازی‌ها می‌پردازد و انعکاس نتایج تیم ملی، با تأخیر فراوان در این سایت انجام می‌شود.
ایران، در چهارمین بازی خود در مرحله گروهی، امشب ساعت20:30 با آفریقای جنوبی میزبان این بازی‌ها مسابقه خواهد داد. آخرین بازی ایران در مرحله گروهی هم فردا ساعت15:50 برابر جمهوری چک برگزار می‌شود. رقابت‌های جام جهانی هاکی داخل سالن در ۲‌گروه ۶‌تیمی برگزار می‌شود و ۴‌تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید