• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185091
+
-

یزدانی به صدر رسید

رنکینگ جدید اتحادیه کشتی اعلام شد؛ حسن یزدانی، رحمان عموزاد و کامران قاسمپور در صدر اوزان خود قرار گرفتند

یزدانی به صدر رسید

پس از پایان نخستین مرحله مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی که به میزبانی کرواسی برگزار شد، اتحادیه جهانی رده‌بندی جدید اوزان دهگانه را اعلام کرد. طبق رده‌بندی جدید پس از مدت‌ها حسن یزدانی با 3پله صعود بالاتر از دیوید تیلور قرار گرفت.

  دیدار در فینال
حسن یزدانی در تورنمنت کرواسی موفق شد تمام رقبایش را با امتیاز عالی شکست دهد و صاحب مدال طلا شود. دیوید تیلور در مسابقات جهانی صربستان که در سال2022برگزار شد توانست یزدانی را شکست دهد و از همان زمان در صدر جدول 86کیلوگرم قرار گرفت. تیلور در مسابقات کرواسی غایب بود و به این ترتیب یزدانی توانست مجموع امتیازاتش را به 4800برساند و بالاتر از تیلور که 4500امتیاز داشت در صدر رنکینگ وزن 86کیلوگرم قرار بگیرد. با توجه به اینکه تا قبل از مسابقات جهانی 4مسابقه رنکینگ دیگر هم برگزار خواهد شد، قطعا دیوید تیلور حداقل در یکی از آنها به میدان خواهد رفت و امتیازاتش را افزایش خواهد داد. اگر تیلور مجددا به صدر هم برگردد و یزدانی در رده دوم باشد دیدار این دو کشتی‌گیر به شرط گذر از تمام رقبایشان در مسابقات جهانی 2023در فینال خواهد بود. به‌نظر می‌رسد کادر‌فنی نیز به‌دنبال همین است که اتفاقات سال2018تکرار نشود. در آن سال یزدانی و تیلور در دور نخست با یکدیگر روبه‌رو شدند که یزدانی با شکست در مقابل تیلور به جدول بازنده‌ها رفت و با پیروزی در مقابل سایر رقبایش به مدال برنز دست یافت.

  کامران و رحمان کماکان در صدر
ایران در اوزان 57، 70و 97کیلوگرم نماینده‌ای در بین 4نفر برتر ندارد. رضا اطری در وزن 61کیلوگرم پس از کسب مدال طلا در مسابقات کرواسی به رده دوم این وزن صعود کرد و بعد از دی هیگوچی ژاپنی قرار گرفت. رحمان عموزاد به پشتوانه طلای مسابقات جهانی 2022کماکان در صدر وزن 65کیلوگرم قرار دارد. یونس امامی که در تورنمنت کرواسی به مدال نقره رسید و در مسابقات جهانی 2022هم مدال برنز گرفت پس از کایل داک آمریکایی در رده دوم وزن 74کیلوگرم قرار دارد. محمد نخودی پس از جردن باروز در رده دوم وزن 79کیلوگرم قرار دارد. علی سوادکوهی دیگر نماینده ایران در وزن 79کیلوگرم است که در مسابقات جام جهانی باروز را شکست داد. سوادکوهی در کرواسی نماینده ایران بود که به مدال طلا رسید. او هم‌اکنون در رده چهارم وزن 79کیلوگرم قرار دارد. کامران قاسمپور که مدال طلای جهان در سال‌های 2021و 2022را در کارنامه دارد کماکان نفر اول وزن 92کیلوگرم است. در دسته فوق‌سنگین هم امیرحسین زارع پس از طاها آکگول از ترکیه در رده دوم قرار دارد.
3مسابقه باقیمانده رنکینگ اتحادیه جهانی در سال2023به میزبانی کشورهای مصر، قرقیزستان و مجارستان برگزار خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید