• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184988
+
-

آهن در آتش!

هفته نوزدهم لیگ، امروز با 4بازی آغاز می‌شود

3هفته از نیم‌فصل دوم لیگ برتر به سرعت برق و باد سپری شده و حالا تیم‌ها مهیای چهارمین نبرد در این نیم‌فصل می‌شوند. نکته جالب در مورد بازی‌های امروز، تفاوت تیم‌ها در چند مسابقه است. استقلال مدعی باید با نفت مسجدسلیمان که از مدت‌ها قبل در خطر سقوط قرار گرفته بازی کند، فولاد پرتغییر باید به مصاف سپاهان برود که در نیم‌فصل فقط 2‌بازیکن گرفته و نساجی هجومی باید روبه‌روی پیکان صف ببندد که بیشتر با قابلیت‌های دفاعی شناخته می‌شود. در دیگر بازی امروز اما تفاوت چندانی وجود ندارد. بازی آلومینیوم و مس رفسنجان، دربی کلین‎شیت لیگ برتر خواهد بود.

  استقلال-نفت م.س؛ چشم در چشم آقای گل
هیچ‌چیز مثل رسیدن به بردهای متوالی، تیم‌ها را در معرض آرامش قرار نمی‌دهد. استقلال بعد از رسیدن به پیروزی در 2‌بازی گذشته، حالا شرایط بهتری نسبت به قبل دارد و برای بازی با نفت مسجدسلیمان نیز آماده به‌نظر می‌رسد. بازگشت احتمالی سیدحسین حسینی به ترکیب اصلی، می‌تواند بهترین خبر برای تیم میزبان این نبرد باشد.
غیبت کاپیتان استقلال در چند بازی گذشته، کاملا به چشم آمده است. آبی‌ها برای رسیدن به سومین برد متوالی در لیگ برتر، باید روبه‌روی رضا عنایتی و تیمش قرار بگیرند؛ روبه‌روی کسی که یکی از شاخص‌ترین چهره‌ها و بهترین گلزنان تاریخ باشگاه بوده است. عنایتی فصل گذشته در قامت سرمربی هوادار، روبه‌روی استقلال چندان موفق نبود اما این بار با انگیزه نجات نفت از خطر سقوط به این مسابقه قدم می‌گذارد. از زمان ورود او به این باشگاه هر دو بازی نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. دیدار رفت 2تیم در مسجدسلیمان با تساوی تمام شد اما نفت آن روزها تیم به‌مراتب آماده‌تری بود و اصلا شباهتی به تیم‌های سقوط‌کننده نداشت. حالا اما هر کدام از مسابقه‌های لیگ برای این تیم به نبردی میان مرگ و زندگی تبدیل شده‌اند. استقلال بعد از زدن 7‌گل در 2هفته اخیر لیگ برتر، روبه‌روی تیمی به زمین می‌رود که در 6‌هفته متوالی موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده است. این تیم در 5‌نبرد آخرش با استقلال نیز شانسی برای باز کردن دروازه این تیم نداشته و حالا روبه‌روی یک طلسم بسیار مهم قرار می‌گیرد. پس از تجربه شکست مقابل تراکتور و سپاهان، چند مسابقه نسبتا ساده در تقویم استقلال قرار داشت تا این تیم خودش را در جدول بالا بکشد. به‌نظر می‌رسد مسابقه با نفت مسجدسلیمان سخت‌ترین بخش از این برنامه ساده برای استقلال باشد. آنها امروز مقابل تیمی به میدان می‌روند که به‌تازگی با شوک تغییر سرمربی روبه‌رو شده و این 2هفته بعد از مدت‌ها، با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش استحکام دفاعی قابل توجهی از خودش به نمایش گذاشته است.

  فولاد-سپاهان؛ این‌بار بدون جیمی جامپ!
تقریبا همه نبردهای فولاد با تیم‌های مدعی لیگ برتر، حواشی خاص خودشان را دارند. بازی رفت این تیم با سپاهان نیز تحت‌تأثیر ورود یک هوادار به زمین قرار گرفت و البته بعدها سپاهانی‌ها فولاد را به‌ ترتیب‌دادن این ماجرا متهم کردند. آن روز، تیم نکو برنده شد و تردیدهایی در مورد سپاهان شکل گرفت. حالا اما طلایی‌ها در صدر جدول لیگ هستند و فولاد تیمی میانه جدولی به‌حساب می‌آید. مشکل بزرگ این هفته سپاهان، غیبت چند ستاره کلیدی تیم خواهد بود. محرومیت همزمان رامین رضاییان، محمد دانشگر، محمد کریمی و امید نورافکن، کار این تیم را برای نتیجه‌گرفتن بسیار نفسگیر خواهد کرد. در حقیقت از مثلث طلایی این فصل باشگاه در نقاط مختلف زمین، فقط شهریار مغانلو به‌عنوان ضلع آخر در این بازی به میدان می‌رود. امید فولادی‌ها برای این نبرد نیز درخشش دوباره روبرتو تورس در فولاد آره‌نا خواهد بود؛ بازیکنی که در نخستین بازی در این استادیوم یک گل حساس برای تیمش زد.
 
  آلومینیوم-مس رفسنجان؛ بازی بدون گل؟
اولین برخورد لیگ برتری آلومینیوم و مس رفسنجان، در لیگ برتر بیستم رقم خورد. از آن روز به بعد 2‌تیم در مجموع 5‌بار در لیگ برتر با هم روبه‌رو شده‌اند. نکته عجیب اینجاست که این 5‌بازی روی هم فقط 2‌گل داشته است. رد و بدل شدن 2‌گل در 450دقیقه، یعنی هر 225‌دقیقه یک گل در نبردهای بین آلومینیوم و مس به ثمر می‌رسد! با این حساب باید گفت تساوی بدون گل، محتمل‌ترین نتیجه برای این مسابقه است. جالب اینکه هر دو تیم نیز هفته گذشته در لیگ برتر به تساوی بدون گل رسیده‌اند.
     
   نساجی-پیکان؛ چشم انتظارِ برد
حمید مطهری و تیمش در وضعیت مطلوبی قرار داشتند اما 2‌شکست متوالی مقابل سپاهان و ملوان، شرایط را برای‌شان تغییر داد. این تیم در 2هفته گذشته موفق به زدن هیچ گلی نشده و شکست خوردن در دربی شمال نیز برایش بسیار سنگین بوده است. به‌نظر می‌رسد آنها این‌بار از همان دقایق ابتدایی بنا را بر حمله‌کردن بگذارند اما تیم مقابل، دروازه‌بانی مثل رشید مظاهری دارد که 2‌هفته بعد از انتقال به پیکان، هنوز رکورد کلین‌شیت «صد‌درصدی» در این تیم را از دست نداده است. گل‌زدن به تیم مجتبی حسینی همیشه دشوار بود و حالا با جذب رشید، سخت‌تر هم شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید