• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 بهمن 1401
کد مطلب : 184886
+
-

سوالات سرخ

4 پرسش مهم در اردوگاه پرسپولیس از احتمال بازی با امیدها تا بحران گلزنی

سوالات سرخ

بهروز رسایلی

پرسپولیس که در پی توقف خانگی برابر آلومینیوم اراک صدر جدول رده‌بندی را به سپاهان واگذار کرد، روز چهارشنبه در هفته نوزدهم لیگ برتر میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود. طبیعتا هر چه به هفته‌های پایانی فصل نزدیک می‌شویم، رقابت بین مدعیان دشوارتر و نزدیک‌تر می‌شود. دیگر هیچ بازی آسانی وجود ندارد و به قول قدیمی‌ها، دروازه‌ها تنگ‌تر می‌شود. بنابراین بازی پیش روی سرخپوشان برابر تیم ماقبل آخر جدول رده‌بندی هم دشواری‌های خاص خودش را دارد. در عین حال اما چند سؤال در مورد مصاف روز چهارشنبه پرسپولیس برابر نفت وجود دارد.

  آیا با امیدها بازی می‌کنند؟
در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم، از عصبانی‌ترین نسخه یحیی گل‌محمدی در این فصل رونمایی شد. سرمربی سرخپوشان مطالب مهم و کم‌سابقه‌ای را به زبان آورد و مدعی شد اراده‌ای خاص قصد لطمه‌زدن به او و تیمش را دارد. در ادامه همین مصاحبه بود که یحیی اعلام کرد از هفته بعد با تیم امیدهای پرسپولیس وارد میدان می‌شود. آیا قرار است چهارشنبه برای نخستین‌بار چنین اتفاقی رخ بدهد؟ بسیار بعید است. همان موقع هم هیچ‌کس تهدید گل‌محمدی را جدی نگرفت و حالا هم خبر رسیده باشگاه تصمیم سرمربی‌اش را وتو کرده است. یقین بدانید پرسپولیس با تیم اصلی‌اش راهی آبادان خواهد شد؛ چرا‌که در این مقطع از فصل اصلا مجالی برای ریسک‌کردن و بعد هم پشیمان‌شدن وجود ندارد.

  آیا به روند گلزنی برمی‌گردند؟
پرسپولیس در هفته‌های چهاردهم و پانزدهم 2پیروزی درخشان 2بر صفر و 5بر یک برابر گل‌گهر و نساجی به‌دست آورد. در این زمان حتی تحلیل‌های زیادی نوشته شد در مورد اینکه پرسپولیس بدون لوکادیا بیشتر گل می‌زند و نیازی به مهاجم جدید ندارد! با این حال، کاملا آشکار بود که این قبیل قضاوت‌های شتاب‌زده، نسبتی با واقعیت ندارد. پس از آن بود که پرسپولیس در فاصله هفته‌های شانزدهم تا هجدهم، طی 3بازی تنها یک گل به ثمر رساند. سرخپوشان در همین بازه زمانی 5امتیاز ارزشمند را از دست دادند. مصاف با نفت آبادان اما شاید فرصتی برای بازگشت پرسپولیس به مسیر گلزنی باشد. نفت با دریافت 22گل یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و این فرصت خوبی برای عناصر تهاجمی پرسپولیس به شمار می‌رود.

  آیا از پریرا رونمایی می‌شود؟
طی روزهای گذشته بالاخره خرید جدید و برزیلی پرسپولیس هم در تمرینات این تیم آفتابی شد. لئاندرو پریرا قراردادش را بسته و مشکلی برای بازی‌کردن ندارد. با وجود این، روشن نیست یحیی گل‌محمدی به این سرعت از مهاجم برزیلی استفاده خواهد کرد یا نه. پریرا در مقطعی از دوران بازی‌اش آمار گلزنی خوبی داشته، اما نکته نگران‌کننده برای پرسپولیسی‌ها این است که از آخرین گل این بازیکن بیشتر از 4‌ماه می‌گذرد. طبعا بهترین سناریو برای سرخپوشان این است که طلسم پریرا در همین آبادان بشکند.

  آیا صدر را پس می‌گیرند؟
پرسپولیس برابر نفت آبادان فرصت لغزش ندارد، اما خبر خوب برای سرخپوشان این است که اگر برنده این بازی باشند، احتمال قابل‌توجهی وجود دارد که صدر را از سپاهان پس بگیرند. هم‌اکنون طلایی‌پوشان فقط به‌خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از پرسپولیس ایستاده‌اند. آنها این هفته بازی سختی برابر فولاد خوزستان دارند و این دشواری زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم محمد دانشگر، رامین رضاییان و امید نورافکن فرصت حضور در این دیدار را از دست داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید