• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 17 بهمن 1401
کد مطلب : 184884
+
-

حاشیه باران

باشگاه استقلال این روزها درگیر شایعات و حواشی متنوع شده؛ از انتشار قرارداد ساپینتو و کاوه رضایی تا شایعه برکناری فتح‌الله‌زاده

تیتر یک
حاشیه باران

امیرحسین اعظمی- خبر‌نگار

 درحالی‌که استقلال با عبور از بحران نتیجه‌گیری به 3امتیازی صدر جدول رسیده است، همچنان خبرهای مختلفی درخصوص احتمال تغییر در مدیریت این باشگاه شنیده می‌شود. در چند روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر از برکناری علی فتح‌الله‌زاده دادند؛ موضوعی که البته با واکنش پرویز مظلومی و حجت کریمی 2 عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال روبه‌رو شد و آنها این خبر را با صراحت تکذیب کردند. دیروز هم محمد مومنی در گفت‌وگو با فارس در مورد شایعه توافق اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال برای برکناری فتح‌الله‌زاده و اعلام این موضوع به وزیر ورزش، گفت: «فتح‌الله‌زاده مدیر باسابقه‌ای است که به‌کار اشراف دارد. او با جدیت و با تمام قوا کار می‌کند. هیأت‌مدیره هم حامی او بوده و باز هم از او حمایت می‌کند. این خبر از ریشه ساقط است و جای بحث ندارد. تمام هم و غم فتح‌الله‌زاده حل مشکلات باشگاه است. البته انتشار این اخبار بی‌دلیل نیست. می‌خواهند برای استقلال حاشیه‌سازی کنند تا نتیجه نگیرد و بیشتر درگیر حواشی باشد.»
 
  مشکلات درآمدزایی
مهم‌ترین موضوعی که هم‌اکنون نارضایتی وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی از فتح‌الله‌زاده را به همراه داشته، موفق نبودن در بحث درآمدزایی است. این در حالی است که مدتی پیش رئیس سازمان خصوصی‌سازی با صراحت اعلام کرد که به‌زودی مدیران 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تغییر خواهند کرد. بحران مالی در استقلال به شکلی است که این تیم تا به امروز موفق به جذب بازیکن جدید در نقل و انتقالات زمستانی نشده و همین موضوع، انتقادات هواداران استقلال را به‌دنبال داشته است. از طرفی طلب استراماچونی، گابریل پین و باشگاه شباب‌الاهلی (بابت انتقال مهدی قائدی) همچنان یک چالش بزرگ برای مدیرعامل استقلال است. حتی مدتی پیش فتح‌الله‌زاده قصد استعفا داشته که ظاهرا برخی از مدیران وزارت ورزش او را از این تصمیم منصرف کردند.
 
  بازیکنان ناراضی هستند
مسئله دیگر، نارضایتی بازیکنان استقلال از نحوه پرداختی‌هاست. حتی مدتی پیش یکی از هافبک‌های استقلال هم بازیکنان را دعوت به اعتصاب می‌کند که البته باشگاه متوجه این موضوع می‌شود. یکی از بازیکنان استقلال به همشهری ورزشی می‌گوید: «پرداختی‌های ما در زمان مدیریت قبلی شکل بهتر و منظم‌تری داشت و نمی‌دانیم این وضعیت قرار است چه زمانی تغییر کند. یکی دو بار هم قبلا قرار بود اعتصاب کنیم که البته منصرف شدیم.»
 
  شایعه بازگشت سعادتمند
در چند روز گذشته شایعاتی هم درخصوص احتمال بازگشت احمد سعادتمند به استقلال مطرح شد که البته فتح‌الله‌زاده و همکارانش به‌صورت غیرمستقیم علیه مدیرعامل سابق آبی‌ها موضع گرفتند. شایعه شده که سعادتمند ملاقاتی با مدیران وزارت ورزش داشته و گفته که درصورت بازگشت به استقلال، در ابتدای کار 300میلیارد تومان پول به باشگاه خواهد آورد. با این حال او روز گذشته در مصاحبه‌ای تلاش برای بازگشت به استقلال را تکذیب کرد. مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا از وزارت ورزش کسی با او برای مدیرعاملی مجدد تماس گرفته، گفت: «من با هیچ‌کس صحبتی در این خصوص نداشته‌ام. 3-2 هفته پیش که شایعاتی مطرح شد با آقای فتح‌الله‌زاده تماس گرفتم و گفتم که این مسائل شایعه است. باز هم تأکید کردم آمادگی دارم به‌عنوان یک هوادار هر کمکی از دستم بربیاید به‌صورت افتخاری انجام بدهم.»
 
  انتشار عجیب قراردادها
در چند روز گذشته مفاد قرارداد کاوه رضایی با استقلال، سر و صدای زیادی به پا کرد و روز گذشته بود که یکی از سایت‌های خبری برخی مفاد قرارداد ساپینتو را هم منتشر کرد و از قرارداد 600هزار دلاری باشگاه با این مربی پرده برداشت. براساس این قرارداد 100هزار دلار برای قهرمانی در لیگ برتر و 50هزار دلار برای قهرمانی در جام حذفی به این مربی داده خواهد شد. ظاهرا او برای هر برد 1500دلار پاداش می‌گیرد و پاداش رضایت مدیرعامل هم 100هزار دلار است که در همان ابتدای فصل فعال شده است.
انتشار مفاد قرارداد رضایی و ساپینتو، آن هم درحالی‌که فتح‌الله‌زاده تحت‌فشار قرار گرفته و شایعه برکناری او مطرح است، در نوع خودش عجیب به‌نظر می‌رسد. شاید پشت پرده این اتفاق، دور شدن از این فضا و ایجاد حاشیه امنیت برای فتح‌الله‌زاده است ولی مسئله مهم اینجاست که او همچنان روی لبه تیغ قرار دارد. با توجه به بحث خصوصی‌سازی 2باشگاه استقلال و پرسپولیس و موفق نبودن در بحث درآمدزایی، شاید در آینده‌ای نزدیک فتح‌الله‌زاده هم از استقلال کنار گذاشته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید