تقسیم درآمد توییتر
ایلانماسک، که فراز و نشیبهای زیادی از زمان خرید توییتر داشته به تازگی از شروع تقسیم درآمدهای توییتر از تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا خبر داده است. البته درحالحاضر تنها افرادی میتوانند در این درآمد سهیم شوند که مشترک سرویس توییتر بلو باشند. هر چند ایلان ماسک در توییتر خود از شروع تقسیم درآمدها با تولیدکنندگان محتوا خبر داده، هنوز اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد این سیستم مشخص شده است. علاوهبراین، کاربر باید با پرداخت حداقل ماهانه 8دلار، مشترک سرویس توییتر بلو باشد، البته امکان خرید سالانه این سرویس با هزینه پایینتر 84دلار هم وجود دارد. ماسک بهعنوان مدیرعامل شرکتهای مشهوری مثل تسلا موتورز و اسپیسایکس، میخواهد توییتر رقابت جدیتری با پلتفرمهایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیکتاک داشته باشد.تمام این پلتفرمها از سیستمهای مشابهی برای پرداخت هزینه به تولیدکنندگان محتوا بهره میبرند. بنابراین توییتر میتواند با تقسیم درآمدهای تبلیغات، کاربران بیشتری را جذب کند.
کاربران هماکنون هم میتوانند از طریق قابلیتهایی مانند Tips و Super Follows از توییتر درآمدزایی داشته باشند.