• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184797
+
-

رشد 78درصدی تولید در بخش خصوصی

تیراژ تولید خودرو در شرکت‌های بخش خصوصی 78درصد افزایش یافت

آمار‌ها نشان می‌دهد سرعت رشد تولید خودرو در شرکت‌های خصوصی بیش از خودروساز‌های دولتی بوده است. طبق آمار وزارت صنعت، در شرایطی که تیراژ تولید خودرو سواری در شرکت‌های دولتی از ابتدای امسال تاکنون 15درصد رشد کرده، شرکت‌های خصوصی 78درصد بیشتر از پارسال خودرو تولید کرده‌اند.
به‌گزارش همشهری، امسال تیراژ تولید خودروهای سواری در صنعت خودرو افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد بخشی از این افزایش تیراژ تولید ناشی از تقاضایی باشد که ظرف سال‌های گذشته در بازار انباشته شده است. طبق آمار‌های موجود تیراژ تولید خودرو‌های سواری در شرکت‌های خودرو‌ساز دولتی، شامل ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا، در 10‌ماه امسال 15.1درصد افزایش داشته است اما در همین مدت شرکت‌های مدیران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور، فردا موتورز، آرین پارس موتور و مکث موتور 114هزارو201دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 78درصد افزایش نشان می‌دهد. خودروساز‌های بخش خصوصی امسال ۶۴هزارو۲۱۱دستگاه بیشتر از سال گذشته خودرو سواری تولید کرده‌اند.
شرکت‌های مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و بهمن‌موتور، 3خودروسازی هستند که به‌ترتیب بیشترین سهم را از این تعداد داشته‌اند. طبق این اطلاعات شرکت مدیران خودرو در 10‌ماه امسال 74هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که این میزان در مقایسه با سال قبل 169درصد افزایش نشان می‌دهد. کرمان موتور نیز ۲۰هزارو۴۸۲دستگاه خودرو سواری تولید کرده که بیانگر رشد ۴۳درصدی تولید این خودروساز کرمانی در مقایسه با ۱۰ماه نخست۱۴۰۰ است. شرکت بهمن موتور سومین شرکت بزرگ بخش خصوصی نیز در این مدت 11هزارو91دستگاه خودرو تولید کرده که نشان می‌دهد تیراژ تولید این شرکت در مقایسه با سال قبل 110درصد افزایش داشته است. فیدلیتی با ۷هزارو۸۸۶ دستگاه، پرتیراژترین محصول بهمن موتور بوده، پس از آن، دیگنیتی با ۲هزارو۸۲۰ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. به‌نظر می‌رسد عرضه محصولات برخی از این شرکت‌ها در بورس کالا در افزایش تولید و فروش این شرکت‌ها نقش داشته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید