• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184790
+
-

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر فجر

دریچه
معرفی برگزیدگان جشنواره شعر فجر

برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شدند.به‌گزارش همشهری، مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر عصرجمعه، چهاردهم بهمن‌ماه، در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به این شرح معرفی شدند:
هیأت داوران در بخش کودک و نوجوان، اثری را برگزیده ندانست اما کتاب «دلتنگتم و می‌دانی» از مریم زندی و «قلب کوه از سنگ نیست» سروده غلامرضا بکتاش شایسته تقدیر شدند و شاعران آن جایزه ۵۰ میلیون تومانی را به خانه بردند.
از شایسته‌های تقدیر با حضور حمید هنرجو، جواد محقق، طیبه شامانی و مهدی رمضانی تجلیل شد. با نظر سید وحید سمنانی، سیدمهدی طباطبایی و محمد مرادی، داوران بخش درباره شعر، کتاب «قرن‌های بی‌زمان»، نوشته مهدی محبتی برگزیده شد و جایزه ۱۵۰میلیونی را دریافت کرد.
«هشت‌رود» از محمدکاظم کاظمی نیز شایسته تقدیر اعلام شد و جایزه ۵۰میلیونی را به خانه برد.
عباس باقری، صادق رحمانی، عبدالرحیم سعیدی‌راد، ایرج قنبری، زهرا محدثی‌خراسانی، جلال محمدی و سعید یوسف‌نیا داوری شعر بزرگسال را بر عهده داشتند. پیش‌تر در نشست خبری جشنواره شعر فجر اعلام شده بود، در بخش شعر محاوره و ترانه از نظر هیأت داوران هیچ کتابی برگزیده و شایسته تقدیر نشده است. در این بخش «نسخه مجنون من» از پریسا صفاریان در مراسم اختتامیه شایسته تحسین شد.
در بخش شعر نو، داوران اثری را برگزیده ندانستند و کتاب «میان جیوه و اندوه» از لیلا کردبچه، شایسته تقدیر شناخته شد. در‌بخش شعر کلاسیک هم اثری برگزیده نشد. «زیر ساعت حرم» از مریم سقلاطونی و «مرتد» سروده مهدی جهاندار شایسته تقدیر شدند. برگزیدگان با حضور یاسر احمدوند، میثم نیلی، محمدمهدی دادمان، علی رمضانی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی و نغمه مستشارنظامی تجلیل شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید