• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184769
+
-

بازگشت حریف تمرینی

بارسلونای صدرنشین امشب از حریف محبوب خودش، سویا پذیرایی می‌کند

بازگشت حریف تمرینی

لوپتگی بلایی بر سر سویا آورد که حالا حالاها این تیم نمی‌تواند کمر راست کند. با اینکه سامپائولی توانسته تیم را تا رده13جدول بالا بیاورد اما تا منطقه سقوط تنها 2‌امتیاز فاصله دارد و بازی امشب مقابل بارسلونا احتمالا این تیم را بار دیگر به ته جدول باز خواهد گرداند. بارسا به روند بردهای اقتصادی‌اش ادامه می‌دهد. آنها 7بار یک بر صفر و 2‌بار با نتیجه 2بر یک برنده بوده‌اند. در همه بازی‌های رودررو در سال‌های اخیر هم برتری با تیم کاتالونی بوده. بارسا پس از شکست 2بر یک در اکتبر2015 در هیچ‌یک از 14دیدار خود در لالیگا به ‌سویا نباخته؛ 10برد و 4تساوی. در 5بازی از 7بازی آخر دروازه بارسلونا مقابل این تیم بسته مانده است. این همان کاری است که تراشتگن در این فصل به‌خوبی انجام می‌دهد و به همین‌خاطر 14کلین‌شیت در کارنامه داشته. بارسا در کنار آرسنال و ناپولی تنها تیم‌های 50امتیازی این فصل لیگ‌های برتر اروپایی در نیم‌فصل بودند. براساس داده‌های اوپتا، ناپولی ۹۸.۷‌درصد، بارسلونا ۷۷.۷۹‌درصد و آرسنال ۵۲.۶‌درصد شانس قهرمانی در لیگ‌های داخلی خود دارند. بلوگرانا (آبی و اناری‌ها) در مسیر یک تاریخ‌سازی دیگر در لالیگا قرار دارند. در تاریخ بارسا این ششمین‌بار است که در پایان نیم‌فصل اول، تیم 50‌امتیاز یا بیشتر کسب کرده و در 4‌مورد نیز قهرمان لالیگا شده است. این تیم تنها در فصل 14-2013با تاتا مارتینو از رسیدن به قهرمانی باز ماند و آن را تقدیم اتلتیکو کرد. در تاریخ لالیگا تنها رئال با ژوزه مورینیو در فصل 12-2011و بارسا در فصل 13-2012توانسته‌اند با 100‌امتیاز قهرمان شوند. بارسای ژاوی فعلا در همین مسیر قرار دارد.
    ژاوی در 67بازی به‌عنوان سرمربی بارسا فعلا از رونالد کومان جلو زده؛ رونالد کومان به‌عنوان سرمربی در بارسلونا؛ ۶۷‌بازی، ۴۰‌برد، ۱۱‌تساوی، ۱۶‌باخت، ۱۳۱‌امتیاز و میانگین ۱.۹۵ در هر بازی و ژاوی به‌عنوان سرمربی؛ ۶۷‌بازی، ۴۳‌برد، ۱۲‌تساوی، ۱۲‌باخت، ۱۴۱‌امتیاز و میانگین ۲.۱۰ ‌در هر بازی.
    گلزنی‌های بعدی لواندوفسکی برای بارسا هزینه دارد. او با گلزنی به رئال بتیس شمار گل‌هایش را در این فصل به 23رساند که با 2‌گل دیگر، بارسلونا باید 1.25میلیون یورو به‌عنوان افزونه قرارداد به بایرن‌مونیخ بپردازد. از این افزونه‌ها باز هم در راه است چون لوا متوقف‌شدنی نیست.
    در برد 2بر یک مقابل بتیس، زننده تک‌گل حریف ژول کنده، مدافع بارسا بود. این گل خورده شماره 3300بارسلونا در تاریخ لالیگا بود.
    تراشتگن رکورد زوبی زارتا را که نزدیک به 3‌دهه پا برجا بود شکست و به دروازه‌بانی تبدیل شده که کمترین گل خورده را در بازی‌های رفت لالیگا برای بارسلونا ثبت کرده است. زوبی زارتا در نخستین فصل حضورش در بارسلونا در نیم فصل اول ۸‌گل خورده بود.
    سویا در هیچ‌یک از 19رویارویی آخرش در لالیگا نتوانسته بارسا را در نوکمپ ببرد؛ 3تساوی و 16شکست. آخرین پیروزی آنها در زمین این تیم به دسامبر سال2002برمی‌گردد که ژاوی بازیکن بارسا بود.
    بارسلونا به نخستین تیمی تبدیل شد که در ۶‌بازی متوالی بتیس را در ویامارین شکست داده است؛ ۱۹‌گل زده و تنها ۷‌گل خورده.
    رافینیا تاکنون ۵‌گل به ثمر رسانده که همگی خارج از نیوکمپ بوده است.
    یکی از نگرانی‌های بارسا موضوع تمدید قرارداد بالده، مدافع چپ جوان این تیم است. فقط جمال موسیالا با 6‌پاس‌گل در این فصل در بین تمام بازیکنان زیر 20‌سال، بیشتر از الخاندرو بالده با 4‌پاس‌گل در 5‌لیگ برتر اروپا پاس گل داده است.
    12بازیکن مختلف بارسلونا در این فصل برای لواندوفسکی گل ساخته‌اند که نیمی از آنها مدافع هستند؛ بالده (۲)، اریک گارسیا (۲)، کنده، آرائوخو، آلبا و روبرتو هر کدام یک‌گل.
    بارسا 18امتیاز بیش از فصل پیش در همین مقطع کسب کرده. امتیازات بارسلونا در پایان نیم‌فصل اول چند فصل اخیر؛ 19-2018(43امتیاز)، 20-2019(40امتیاز)، 21-2020(37امتیاز)، 22-2021(32امتیاز) و‌ 23-2022(50امتیاز).

به استقبال جام جهانی
رئال مادرید ساعت 16:30امروز در زمین مایورکا به میدان می‌رود تا امیدهایش را برای قهرمانی لالیگا و نزدیک شدن به بارسلونا حفظ کند. بارسلونا از شر سخت‌ترین ورزشگاه‌ها خلاص شده است؛ سویا، اتلتیکو، والنسیا، اوساسونا، سوسیداد و بتیس. فقط در بازی برگشت ورزشگاه بیلبائو، ویارئال و اسپانیول باقی مانده. درحالی‌که رئال‌مادرید بازی برگشت خارج از خانه در زمین اوساسونا، بتیس، سوسیداد، والنسیا و سویا را پیش رو دارد. رئال ۲‌بازی از ۴‌بازی اخیر خارج از خانه خود را باخته است. کریم بنزما و میلیتائو مسابقه امروز و نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها را از دست داده‌اند اما درصورتی که رئال به فینال جام جهانی راه یابد احتمالا هر دو به بازی می‌رسند. آلابا به تمرینات گروهی برگشته اما کروس تمرین نکرده. کارواخال و شوامنی در بازی با والنسیا از مصدومیت برگشته بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید