• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184714
+
-

پرسپولیس باز هم با تصمیم‌های مشکوک‌ داور متوقف شد تا سپاهان با یک‌ برد پرگل و دلچسب به صدر برسد

صدرنشین سوت شد

صدرنشین سوت شد

 هفته هجدهم لیگ برتر با توقف دوباره پرسپولیس و صعود سپاهان به صدر جدول آغاز شد. سپاهان درحالی‌که به‌نظر می‌رسید بازی سختی مقابل گل‌گهر داشته باشد، این حریف را با 4گل شکست داد و دقایقی بعد با توقف پرسپولیس 10نفره و تساوی این تیم مقابل آلومینیوم، راهی صدر جدول شد. به این ترتیب فاصله 5امتیازی پرسپولیس با سپاهان خیلی سریع و در 2هفته از بین رفت تا زردپوشان با امتیازی برابر و البته تفاضل گل بهتر در صدر قرار بگیرند. دیروز همچنین تراکتور و ملوان هم به‌ترتیب فولاد و نساجی را بردند که برد تراکتور با گل دقیقه100 مدافعش، برد حساس و جالبی بود.

   باد فولاد خوابید
هفته هجدهم را فولاد و تراکتور آغاز کردند. تراکتور بعد از مدت‌ها در تبریز از حضور هواداران خود هم بهره می‌برد و در میان تشویق آنها به‌دنبال گلزنی مقابل دفاع چندلایه فولاد بود. تیم نکونام با همان تاکتیک‌های گذشته، یعنی پرس سنگین در زمین و خارج از زمین برای متوقف‌کردن میزبان آمده بود و این تاکتیک تا دقیقه90 هم جواب داد. اما در وقت‌های تلف‌شده زیادی که اعلام شده بود، نهایتا روی یک ضربه کرنر، ریکاردو آلوز بهترین گل‌ساز لیگ یکی دیگر از ارسال‌های دقیقش را انجام داد تا هادی محمدی با ضربه سر دروازه گردان را باز کند. تراکتور با این برد شیرین، به جمع صدرنشین‌ها نزدیک‌تر شد. تیم پرقدرت پاکو خمز حالا 7امتیاز با صدر فاصله دارد و اگر فاصله 5امتیازی سپاهان و پرسپولیس قابل جبران بود، لابد این فاصله 7امتیازی هم می‌تواند قابل جبران باشد.

   اشتباه حقیقی
بازی ملوان و نساجی در شهر انزلی، با تک‌گل سجاد بازگیر به سود میزبان تمام شد و صحنه جالب مسابقه، واکنش علیرضا حقیقی در صحنه گل بود. حقیقی شوت ملوانی‌ها را مشت کرد اما به‌جای اینکه توپ را از روی دروازه به بیرون بفرستد، آن را روی خط دروازه فرود آورد. ملوان با این برد جایگاهش را در میانه جدول محکم‌تر کرد اما نساجی به سقوط آزادش در هفته‌های اخیر ادامه داد. تیم مطهری از 4بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته است!

   4 گل برای چهارمین برد متوالی
سپاهان در همان دقایق ابتدایی دروازه گل‌گهر را باز کرد تا این بازی سنگین کمی برای زردپوشان ساده‌تر شود. این گل البته با حاشیه‌ها و اعتراضات زیادی همراه بود چون یکی از بازیکنان میهمان به‌ نشانه مصدومیت روی زمین افتاده بود و رامین رضاییان و نورافکن بی‌توجه به این موضوع، موقعیت گلزنی را برای شهریار مغانلو فراهم کردند. رضاییان در پایان بازی پیرامون این صحنه گفت: «از امیر قلعه‌نویی عزیز و همه بازیکنان گل‌گهر عذرخواهی می‌کنم ولی کارم اشتباه نبود.» او به بازیکنان همه تیم‌ها توصیه کرد در این صحنه‌ها توپ را به بیرون نزنند تا فوتبال ایران پیشرفت کند! بعد از این گل سپاهان از حمله دست نکشید و با پاس مغانلو و ضربه احمدزاده دومین گل را هم زد. در نیمه دوم امید نورافکن که یک کارت زرد داشت، به‌خاطر تمارض کارت زرد دومش را هم گرفت و اخراج شد. اما سپاهان 10نفره 2گل دیگر هم زد و کار گل‌گهر را یکسره کرد. تیم قلعه‌نویی فقط یکی از گل‌ها را با ضربه سر کی‌روش استنلی پاسخ داد اما شکست سنگین را پذیرفت. شهریار مغانلو هم با 2گل دیروزش 6گله و با صدرنشین‌های جدول گلزنی شریک شد.

   همه‌‌چیز علیه پرسپولیس
پیش‌بینی می‌شد که آلومینیوم با خط دفاعی موفقی که در این فصل ساخته، برای پرسپولیس دردسرساز شود، اما آنچه پیش‌بینی نمی‌شد 10نفره‌شدن قرمزها در نیمه اول آن هم با اخراج علیرضا بیرانوند بود. پرسپولیس بعد از سپری‌کردن 5روز پرحاشیه، بازی با آلومینیوم را هجومی آغاز کرد و تا قبل از 10نفره‌شدن در یکی دو صحنه می‌توانست به گل برسد، اما کاشته عالیشاه توسط پورحمیدی دفع شد و سقوط دیاباته در محوطه جریمه را هم داور پنالتی تشخیص نداد تا بازی بدون گل به دقایق پایانی نیمه اول برسد. در این دقایق، فرار فخرالدینی در صحنه‌ای که مشکوک به آفساید بود، با خروج بیرانوند همراه شد. دروازه‌بان پرسپولیس به توپ نرسید و برخوردش با فخرالدینی، داور را مجاب به اعلام خطا و بیرون کشیدن کارت قرمز کرد. با این اخراج، نیمکت پرسپولیس که هنوز خاطرات هفته گذشته را فراموش نکرده بود، به‌شدت معترض شد تا بازی برای دقایقی طولانی متوقف شود. فخرالدینی در لحظه فرار با مدافع آخر سرخپوشان روی یک خط قرار داشت و صحنه آنقدر میلی‌متری بود که حتی کارشناسان داوری بعد از تماشای ویدئوی بازی نظرات مختلفی داشتند. ضمن اینکه حرکت فخرالدینی مستقیما به سمت دروازه نبود و پرسپولیسی‌ها به همین دلیل معتقد بودند کارت زرد برای بیرانوند کافی است. اما شدت خطا، داور بازی را مجاب کرد که کارت قرمز را برای دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی بیرون بکشد. بعد از این صحنه، داوری بازی برای مرتضی منصوریان مشکل‌تر هم شد و تصمیمات او در خیلی از صحنه‌ها اعتراض نیمکت‌نشینان را به‌دنبال داشت. پرسپولیس که به‌خاطر 10نفره‌شدن عالیشاه را به اجبار از ترکیبش بیرون کشیده بود، در نیمه دوم دیاباته را هم از زمین خارج کرد تا عیسی آل‌کثیر برای نخستین‌بار در این فصل راهی میدان شود. آل‌کثیر اما در تنها موقعیتی که به دست آورد مغلوب پورحمیدی شد و بازی در نهایت بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم یک خطای مشکوک هم روی ترابی در محوطه جریمه رخ داد که به عقیده اکثر کارشناسان پنالتی بود. حالا پرسپولیسی‌ها ناراحت‌تر و عصبی‌تر از همیشه‌اند و درحالی‌که صدرنشینی را با امتیازی مساوی به سپاهان بخشیده‌اند، باید هفته آینده بدون بیرانوند به زمین نفت آبادان بروند. البته رقیب آنها هم هفته آینده باید در غیاب رضاییان، محمد دانشگر، محمد کریمی و امید نورافکن با فولاد سرسخت روبه‌رو شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید