• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184684
+
-

امام‌خمینی ره :

شما نمی‌دانید اینها با زنان محترمه چه کردند

وقایع نگاری
شما نمی‌دانید اینها با زنان محترمه چه کردند

امام‌خمینی(ره) هوشیارانه، نقش زنان خودباخته را در ابتذال جامعه اسلامی درک کردند و در چارچوب جهان‌بینی توحیدی و مقام انسانی زن که خلیفه‌الله و صاحب کرامت و معنویت است، جایگاه و نقش زن در اجتماع را تبیین کردند. چنانکه در یکی از سخنرانی‌ها فرمودند: «شاید شما هیچ‌کدام‌تان یادتان نباشد که اون‌وقت چه کردند، کوچک بودید اما من تلخی این کشف حجابی که اینها کردند و اسمشان را بعداً «آزاد زنان» و «آزاد مردان» پسر رضا‌خان گذاشت من تلخی‌اش باز در ذائقه‌ام هست. شما نمی‌دانید چه کردند با این زن‌های محترمه و چه کردند با همه قشرها. الزام می‌کردند هم تجار را، هم کسبه جزء را، هم روحانیت را، به اینکه مجلس بگیرید و زن‌هایتان را بیاورید در مجلس، بیاورید در مجلس عمومی.
 آن‌وقت اگر اینها تخلف می‌کردند کتک دنبالش بود، حرف دنبالش بود، همه‌‌چیزها و حرف‌ها بود و اینها می‌خواستند زن را وسیله قرار بدهند از برای اینکه سرگرمی حاصل بشود برای جوان‌ها و در کارهای اساسی اصلاً وارد نشوند. طریق‌های مختلف آنها داشتند برای اینکه جوان‌های ما را این دانشگاهی‌های ما را همه این قشرها را نگذارند به فکر خودشان بیفتند، به فکر مملکتشان بیفتند.
از آن طرف همان مسئله کشف حجاب با آن فضاحتی که آنها کردند و با آن رفتاری که با زن‌های محترمه کردند و با آن رفتاری که با روحانیون کردند در این مسائل که حتی به آقای کاشانی آمدند تکلیف کردند که شما باید وارد بشوید در این مجلس، شما باید مجلس بگیرید. این هم برای این بود که این جوان‌ها را، جوان‌های غافل زن و مرد را وارد کنند در میدان و سرگرمشان کنند به هم. و از اساس مسائل اینها غافل باشند. همچنین مراکز فحشایی که اینها درست کرده‌اند که از تهران تا آخر تجریش صدها مراکزی بود که مال عشرتکده و امثال ذلک بود. »
منبع: سایت جماران

این خبر را به اشتراک بگذارید