• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184550
+
-

شناسنامه کوپر را دیدید؟

یک یادآوری؛ مهدی تاج قبلا گفته بود سرمربی تیم ملی باید بین 45تا 55ساله باشد

تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال همچنان روشن نیست و در این میان رسانه‌های داخلی و خارجی، از مربیان مختلف به‌عنوان گزینه هدایت تیم ملی یاد می‌کنند. یکی از افرادی که این روزها اسمش مطرح شده و گفته می‌شود شاید فدراسیون فوتبال باب مذاکره با او را باز کند، هکتور رائول کوپر است؛ سرمربی اهل آرژانتین که سابقه هدایت تیم‌های مهمی همچون والنسیا و اینتر را در کارنامه دارد. کوپر به‌دلیل کسب عناوین متعدد نایب‌قهرمانی و بازماندن از فتح جام در آخرین گام، به «مرد ناتمام» شهرت پیدا کرده است. ازجمله مقام‌های دومی این مربی می‌توان به 2بار شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا با والنسیا، نایب‌قهرمانی با اینتر در لیگ ایتالیا، شکست در فینال جام حذفی یونان با آریس سالونیک و نایب‌قهرمانی با تیم ملی مصر در جام ملت‌های آفریقا اشاره کرد.
کوپر این اواخر در تیم‌های ملی مصر و ازبکستان کار کرده و آخرین تیم تحت هدایت او هم جمهوری دمکراتیک کنگو بوده است. به‌طور کلی با توجه به رزومه مربی آرژانتینی که مخصوصا در سال‌های اخیر به نوعی با نزول همراه بوده، می‌توان انتخاب احتمالی او به‌عنوان گزینه هدایت تیم ملی را به چالش کشید و مورد انتقاد قرار داد. این خودش یک بحث متفاوت است که مجال دیگری را می‌طلبد. اینجا فقط خواستیم یک یادآوری ساده به مهدی تاج داشته باشیم.
اگر رئیس فدراسیون واقعا دنبال جذب کوپر است، جا دارد مصاحبه حکیمانه 4سال پیش استاد را به او یادآوری کنیم؛ زمانی که کی‌روش رفته بود و تاج دنبال گزینه جانشینی او می‌گشت. رئیس فدراسیون 5ستاره در آن بازه زمانی برای سرمربی تیم ملی شرط سنی درنظر گرفته و گفته بود: « دنبال کسی هستیم که بین ۴۵ تا ۵۵ سال داشته باشد؛ یعنی نه جوان و بی‌تجربه به‌حساب بیاید و نه سالمند و بی‌حوصله.» تاج با همین فلسفه، ویلموتس را که آن زمان 50ساله بود قالب فوتبال ایران کرد و هنوز هم کل ورزش کشور درگیر تاوان دادن بابت این اتفاق است، هرچند خود او بعدا کی‌روش را که 4سال پیرتر شده بود به تیم ملی برگرداند! اگر دیدگاه تاج پابرجا باشد، باید به او بگوییم هکتور کوپر 67ساله است و 12سال از سقف سنی مطلوب استاد، بزرگ‌تر محسوب می‌شود. دیگر خود دانید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید