• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184544
+
-

تا 1405در اصفهان

سپاهان با تمدید 3ساله قرارداد امید نورافکن، آب پاکی را روی دست مشتریان او ریخت

تا 1405در اصفهان

خبر غیرمنتظره فوتبال ایران، تمدید قرارداد امید نورافکن با سپاهان بود. مدافع- هافبک 25ساله اهل شهرری، در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شد و مدت‌هاست که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد انتقال او به یک تیم دیگر وجود داشت. به‌طور مشخص از پرسپولیس به‌عنوان مقصد احتمالی امید یاد می‌شد و اینطور به‌نظر می‌رسید که او نهایتا تابستان1402 پای میز عقد قرارداد با سرخپوشان پایتخت خواهد نشست. با این حال و در شرایطی که هنوز در میانه‌های لیگ بیست‌ودوم هستیم، باشگاه سپاهان رسما خبر تمدید قرارداد این بازیکن را در اختیار رسانه‌ها گذاشت؛ قراردادی که طول آن نه یک سال و 2 سال، بلکه 3سال است. به این ترتیب نورافکن تا تابستان1405 در اصفهان باقی خواهد ماند و برای هر نوع انتقالی به یک باشگاه دیگر به اخذ رضایتنامه از طلایی‌پوشان نیاز خواهد داشت؛ باشگاهی که می‌دانیم بسیار دشوار اجازه خروج ستاره‌هایش را می‌دهد.
به‌طور مشخص آنچه در مورد رویه سپاهان در تمدید قرارداد ستارگان جلب توجه می‌کند، سرعت این اقدام است. برخلاف بسیاری دیگر از باشگاه‌های کشور و ازجمله پرسپولیس و استقلال، مدیران سپاهان معطل پایان قرارداد بازیکنان نمی‌شوند تا پس از آن پای میز مذاکره بنشینند و همزمان با وسوسه پیشنهادهای دیگر، بازیکن را راضی کنند. در سپاهان معمولا شاهد تمدید زودرس قراردادها هستیم؛ اتفاقی که قبلا برای پیام نیازمند رخ داد و او را از دسترس پرسپولیس دور نگه داشت. حالا هم همین داستان برای نورافکن تکرار شده است؛ بازیکنی که به شکل غیرمنتظره و شاید ناعادلانه فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست داد، اما انتظار می‌رود برای سال‌های آینده عضو تیم ملی باقی بماند. بله خب؛ البته گاهی هم بازیکنان مؤثر از سپاهان جدا می‌شوند، مثل تابستان امسال که دانیال اسماعیلی‌فرد جدا شد و رفت، اما سپاهان در عوض رامین رضاییان را گرفت که اگر بهتر از دانیال نباشد، ضعیف‌تر از او نیست! البته که تمکن مالی بی‌مانند سپاهان هم در این رویه نقل‌وانتقالاتی بی‌تأثیر نیست. این حجم از پول، کار هر مدیری را بسیار آسان می‌کند!


سپاهان، قهرمان جام‌جهانی!
جدول فرم لیگ برتر نشان می‌دهد بعد از جام‌جهانی، سپاهان و فولاد بهتر از پرسپولیس و استقلال بوده‌اند

جدول فرم لیگ برتر ایران، جدولی که براساس نتایج تیم‌ها در 6هفته آخر تنظیم می‌شود، نشان‌دهنده برتری سپاهان و فولاد در این هفته‌ها و حضور استقلال در رتبه هشتم است. در کنار جدول اصلی لیگ که نشان‌دهنده کارنامه تیم‌ها در تمام طول فصل است، جدول 6هفته‌ای همیشه جدولی است که نشان می‌دهد کدام تیم هم‌اکنون آمادگی بهتری دارد و در مقابل، کدام تیم‌ها در این مقطع روی بهترین فرم خودشان نیستند. در ایران تنها منبعی که هر هفته می‌توان جدول فرم لیگ برتر را در آن دنبال کرد، سایت متریکاست. در جدول‌های این سایت، هم روند نتیجه‌گیری تیم‌ها از ابتدای فصل و هم رده‌بندی تیم‌ها براساس 6بازی آخرشان قابل دسترسی است. از قضا در این مقطع از فصل، 6بازی آخر تیم‌ها دقیقا همان بازی‌هایی است که بعد از جام‌جهانی2022 برگزار شده‌اند. زمانی که لیگ برتر ایران به‌خاطر جام‌جهانی به تعطیلات 50روزه رفت، 11هفته از رقابت‌ها سپری شده بود و بعد از پایان جام، این مسابقات از هفته دوازدهم پیگیری شد و تا امروز 6هفته از بازی‌ها برگزار شده است. جدول این 6هفته نشان می‌دهد 2 تیم سپاهان و فولاد بهترین نتایج را بعد از جام‌جهانی گرفته‌اند و پرسپولیس و تراکتور بعد از آنها ایستاده‌اند. البته پرسپولیس تا همین هفته گذشته صدرنشین این جدول بود اما شکست مقابل فولاد، قرمزها را به رتبه سوم فرستاد و تیم نکونام را بالاتر از آنها در رتبه دوم قرار داد. فولاد به همراه مس رفسنجان تنها تیم‌های بدون شکست لیگ در 6هفته اخیر بوده‌اند اما تعداد زیاد مساوی‌ها اجازه نداده آنها در رتبه اول قرار بگیرند. در عوض سپاهان که در این هفته‌ها یک باخت مقابل پیکان داشته با وجود این باخت به لطف 4پیروزی صدرنشین است. سپاهان در 3هفته اخیر به 3پیروزی متوالی رسیده و اگر این هفته بتواند گل‌گهر را ببرد با رکورد 4برد متوالی که در این فصل فقط پرسپولیس به آن رسیده مساوی می‌کند. نکته جالب این جدول، حضور استقلالی‌ها در رتبه هشتم است. استقلال از هفته چهاردهم تا شانزدهم، طی 3بازی فقط یک امتیاز گرفت و عملکرد همین هفته‌هاست که آنها را در میانه جدول قرار داده است. تیم ساپینتو البته با برد پرگل این هفته مقابل ملوان، دوباره جان گرفت و احتمالا با بازی‌های ساده‌تری که در چند هفته آینده پیش رو دارد می‌تواند دوباره به فرم مطلوب برسد. بازی تراکتور و فولاد در این هفته هم بازی جالبی خواهد بود که می‌تواند جای 2 تیم را در جدول فرم عوض کند. در انتهای این جدول هم حضور 2تیم نساجی و ذوب‌آهن در میان قعرنشین‌ها جالب توجه است. این 2تیم در جدول لیگ، تیم‌های میانه‌جدولی محسوب می‌شوند و فعلا خطر سقوط را احساس نمی‌کنند. اما جدول فرم نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر افت محسوسی داشته‌اند و درصورت ادامه این روند دچار دردسر خواهند شد. ذوب‌آهن هر 3بازی اخیرش را در لیگ باخته، درحالی‌که طی 14هفته قبلی فقط 2بار باخته بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید