• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184491
+
-

زمستان داغ در عباس‌آباد

از پنجشنبه هفته جاری به‌مدت 3هفته برنامه‌های شاد و متنوعی در مجموعه گردشگری- فرهنگی عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود

گزارش
زمستان داغ در عباس‌آباد

سیدمحمد فخار- روزنامه‌نگار

منطقه گردشگری عباس‌آباد از فردا میزبان جشن‌های مفصل دهه فجر است. این برنامه‌ها که با عنوان «زمستان داغ» برگزار می‌شوند، قرار است ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و آیینی برای شهروندان اجرا کنند.
این خبر و خبرهای دیگر دیروز در نشست خبری سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد اعلام شد.
به گزارش همشهری، منطقه عباس‌آباد یکی از بهترین زیرساخت‌های فرهنگی تهران است که طبق برنامه چهارم توسعه تهران، قرار است به «اکوپارک» تبدیل  و قطب پویای فرهنگی، گردشگری و دینی پایتخت شود. نگاه عمده اراضی عباس‌آباد، بستر معماری است و در دوره جدید مدیریت شهری تحت عنوان اکوپارک عباس‌آباد نگاهی جدیدتر در عرصه هوشمندسازی به اراضی عباس‌آباد خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مردم به سمت مجموعه اراضی عباس‌آباد سوق پیدا کنند. این منطقه که به عضویت سازمان جهانی گردشگری درآمده، این روزها در تدارک برنامه‌های زمستان داغ است.
3هفته پیش‌رو، روزهای شنبه تعطیل است و به همین‌خاطر، در پیوستگی با روزهای پنجشنبه و جمعه، فرصتی مناسب برای اجرای برنامه‌های شاد در قالب دهه فجر و جشنواره‌های هنری گردشگری فراهم ‌شده است. برنامه‌های زمستان داغ که در این 3پایان هفته از ساعت 16تا 20برگزار می‌شود، شامل خیابان هنر است که در همه حوزه‌های هنری از موسیقی سنتی تا صنایع‌دستی و هر آنچه دستاورد یک فرد به‌حساب می‌آید، برای خانواده‌ها جذابیت خواهد داشت. همچنین در این برنامه‌ها طرح موسیقی میدانی و بازی‌های تعاملی و خانوادگی مورد توجه قرار گرفته که در بخش‌های مختلف اراضی عباس‌آباد ازجمله بوستان آب و آتش اجرا خواهد شد. رینگ سرگرمی‌های ویژه و خوراکی‌های زمستانه نیز تکمیل‌کننده این برنامه‌ خواهد بود.
اما از فردا 12بهمن، دهه فجر آغاز می‌شود و همزمان منطقه عباس‌آباد میزبان جشنواره موسیقی و فیلم فجر در 2بخش مجزا نیز خواهد بود. البته این برنامه، تنها رویکرد منطقه گردشگری نیست و برنامه‌های مردمی با عنوان «خانه‌ پدری» نیز برگزار خواهد شد که شامل بخش‌های رویدادهای ادبی، فعالیت‌های مجازی، تورهای گردشگری، اجرای کنسرت‌های موسیقی و آتش‌بازی است.
یکی از موضوعاتی که طی سال‌های اخیر روند خدمت‌رسانی منطقه عباس‌آباد را با زحمت مواجه کرده، جای پارک خودروی مراجعان در این مجموعه است که بنابر اطلاعات رسیده قرار است بزرگ‌ترین پارکینگ پایتخت با ظرفیت 3هزار خودرو در این مجموعه ساخته شود.
مجموعه برنامه‌های اکوپارک شهری که در برنامه چهارم شهرداری گنجانده شده، قرار است با رویکرد نوآوری اجتماعی و گردشگری خلاق پیاده شود. همچنین در ‌ماه مبارک رمضان نیز برنامه باغ رمضان که سال‌های گذشته مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت، ازجمله برنامه‌های ثابت خواهد بود و در کنار آن برنامه‌های قرآنی جذاب، ‌مناجات‌خوانی‌ها و برنامه‌های افطاری برای شهروندان برگزار می‌شود. همچنین به همشهری خبر رسیده که اقیانوس پارک دیدنی اراضی عباس‌آباد طی فصل زمستان برای خانواده‌ها با تخفیف 50درصدی برپا خواهد بود تا شهروندان بتوانند از این بخش نیز استفاده کنند.

مکث
استارت‌آپ‌های فرهنگی، گردشگری و معماری به عباس‌آباد می‌آیند


سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد: اراضی عباس‌آباد برای زیرساخت و اقدامات گردشگری و فرهنگی نهالی کاشته است که باید به درخت تنومندی تبدیل شود. اراضی عباس‌آباد به‌عنوان قطب گردشگری فرهنگی، دینی، هنری و گردشگری شناخته می‌شود و یک رویکرد برنامه‌ریزی و اجرایی دارد که براساس نیازسنجی از مردم تهیه و تدوین شده است؛ در این نظرسنجی‌ها بخشی از محور اراضی عباس‌آباد به‌عنوان رینگ گردشگری و بخشی به‌عنوان برنامه‌های فرهنگی و گردشگری اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی شده است. در برنامه توسعه چهارم اراضی عباس‌آباد به‌عنوان اکوپارک گردشگری معرفی می‌شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها در این مجموعه بر پایه این سند بالادستی است. براساس این سند بالادستی که شهرداری تهران در اختیار ما قرار داده است، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به‌عنوان اکوپارک شهری بر پایه نوآوری در حوزه گردشگری و ایجاد خلاقیت در این زمینه فعالیت می‌کند. بر همین مبنا به‌زودی خانه خلاق در بستر شرکت‌های استارت‌آپ فرهنگی، گردشگری و معماری در اراضی افتتاح می‌شود. همچنین خانه خلاق دیگری به نام «مانا» در حوزه مادر و کودک به بهره‌برداری خواهد رسید. باغ نمایش با تالاری به ظرفیت ۱۰۰۰صندلی و خانه موسیقی نیز سال آینده در اراضی به بهره‌برداری خواهد رسید. از سوی دیگر، یکی از اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری رفع موانع و مشکلات ساخت هتل دیدار در این اراضی است که مشکلات رفع شده و قرار است این هتل با ۲۷طبقه فضای مفید و ۴طبقه فضای تجاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید