• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 بهمن 1401
کد مطلب : 184378
+
-

بازگشت به تنظیمات کارخانه

دمبله بعد از 14ماه مصدوم شد

بازگشت به تنظیمات کارخانه

خیلی وقت بود عثمان دمبله دچار مصدومیت نشده بود. هم خودش و هم آنهایی که فوتبال را پیگیری می‌کنند دلشان برای مصدومیت دوباره این ستاره فرانسوی تنگ شده بود. عثمان در بازی با خیرونا دچار آسیب‌دیدگی عضله چهارسر ران چپ شد و دقیقه26جای خود را به پدری داد تا این بازیکن در صدمین بازی‌اش تک‌گل بارسلونا را وارد دروازه حریف کند. با معاینات اولیه اعلام شد این بازیکن دست‌کم 3هفته ازفوتبال دور خواهد ماند و به این ترتیب به‌احتمال فراوان بازی‌های مهمی مثل بتیس (چهارشنبه همین هفته)، سه‌ویا، ویارئال و همینطور بازی رفت مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا را از دست خواهد داد. نیمه‌نهایی کوپا هم که دیروز قرعه‌کشی شد ازجمله بازی‌هایی است که دمبله در ‌آن غایب خواهد بود. اگر مرحله نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری با رئال‌مادرید باشد، به‌دلیل حضور رئال‌مادرید در جام باشگاه‌های جهان، بازی به تعویق خواهد افتاد.

   از جانشین خبری نیست
عثمان دمبله برای ژاوی بازیکن مهمی است. او در 49بازی از 51بازی که ژاوی سرمربی بارسلونا بوده، در ترکیب قرار گرفته. از 8گلی که عثمان دمبله در این فصل به ثمر رسانده، 7گل او باعث برتری بارسلونا شده است. این بازیکن فرانسوی 14ماه مصدومیتی را تجربه نکرده بود و آخرین احساس ناراحتی او به نوامبر سال 2021برمی‌گشت. البته 7روز هم به‌دلیل ابتلا به کرونا غایب بود و 2بازی را از دست داد. برای همین ژاوی به محض آگاهی از غیبت این بازیکن از باشگاه درخواست کرد وینگر بخرند که ماتئو آله‌مانی، مسئول نقل‌وانتقالات به این درخواست پاسخ منفی داد و گفت اوضاع اقتصادی خراب است و اگر پولی در بساط بود، قرارداد آرائوخو، گاوی و بالده تمدید و ثبت می‌شد. جوردی کرایف، مدیر باشگاه هم از هواداران خواست برای جذب بازیکن جدید فشار نیاورند؛ «هواداران می‌توانند آرام باشند زیرا تحرک زیادی در بازار نقل و انتقالات برای تیم وجود نخواهد داشت.» باشگاه حتی رافینیا و فران تورس را در لیست فروش گذاشته است و می‌خواهد از آنها پول دربیاورد و از شر دستمزدشان خلاص شود.

   دیوار برلین
بارسا به روند بردهای یک بر صفر خود به سبک یوونتوس و اتلتیکو‌مادرید ادامه داد، حتی مقابل تیم گمنامی مثل خیرونا. بارسا تنها در ال‌کلاسیکوی سوپرجام و یک بازی جام حذفی مقابل تیمی دسته سومی مقتدر نشان داد و در سایر دیدارها غیراز بازی‌های ابتدایی لالیگای این فصل به بردهای اقتصادی رسید. برای نخستین بار از آوریل۱۹۸۰ بارسا 3بازی متوالی را با نتیجه یک بر صفر برد. ژاوی و هواداران باید ممنون تراشتگن باشند که دوباره به اوج برگشته و در هر بازی بهترین بازیکن تیمش می‌شود. او در ۱۸بازی این فصل در لالیگا ۱۴بار کلین شیت کرده و دروازه‌اش را با مهارهایش بسته نگه‌داشته. تراشتگن با ثبت بیشترین کلین‌شیت در لیگ‌های معتبر اروپایی، تنها در ۴بازی گل خورده؛ آن هم درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیبش در لالیگا، اونای سیمون، تنها ۸کلین‌شیت به‌نام خود ثبت کرده.

100
در غیاب لواندوفسکی محروم وظیفه گلزنی به دوش پدری جوان افتاد. این بازیکن 20ساله در صدمین بازی‌اش با پیراهن بارسا موفق به گلزنی شد؛ 100بازی، ۱۵ گل‌زده، ۷پاس گل، یک کوپا‌دل‌ری و یک سوپرجام اسپانیا. هر قدر پدری خوب بود و سومین گلش را در 4بازی اخیر به ثمر رساند، 2مهاجم تیم افتضاح بودند. رافینیا ۷۲لمس توپ داشت که ۲۴بار توپ از دست داد و آنسو فاتی ۳۹لمس توپ داشت و ۱۰بار توپ را از دست داد. خبر خوب برای هواداران این است که لواندوفسکی محرومیتش را سپری کرده و از چهارشنبه می‌تواند برای بازی با رئال‌بتیس به ترکیب برگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید