• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 10 بهمن 1401
کد مطلب : 184377
+
-

10 از 10

نواک جوکوویچ، با کسب دهمین قهرمانی در اوپن استرالیا، به رکورد رافائل نادال در تعداد قهرمانی در رقابت‌های گ0رند اسلم تنیس رسی0د

10 از 10

جواد نصرتی

نواک جوکوویچ، بی‌رحم‌ترین چهره زندگی حرفه‌ای خود را در اوپن استرالیا نشان داد و با قربانی کردن هر تنیسوری که پیش رویش قرار داشت، کاری کرد که هیچ تنیسوری در تاریخ نکرده و برای دهمین بار، جام قهرمانی را در ملبورن بالای سر برد.
تنیسور 35ساله که در اوج آمادگی ذهنی و بدنی خود قرار دارد، در دهمین حضور خود در فینال این بازی‌ها، استفانوس سیت‌سی‌پاس یونانی را هم مقهور عملکرد بی‌نقص، درخشان، چشم‌نواز و البته خردکننده خود کرد و در 3ست متوالی، به یک پیروزی تاریخ‌ساز رسید. او حالا با 22قهرمانی، در کنار رافائل نادال، رکورددار کسب قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم دنیاست.
جوکوویچ بعد از کسب آخرین امتیاز بازی و قهرمانی، وقتی که به باکس تیمش در سکوها رفت، نتوانست جلوی احساساتش را بگیرد و بعد از در آغوش کشیدن مادر و برادر، روی زمین افتاد و به‌شدت گریه کرد.

 او سال گذشته به‌خاطر اصرارش به نزدن واکسن کرونا، نتوانست مجوز حضور در این بازی‌ها را بگیرد و همین مسئله، چالش بسیار بزرگی برای او ایجاد کرد.
جوکو بعد از این قهرمانی گفت: «باید بگویم با توجه به شرایط و بازی نکردن در سال گذشته، این تورنمنت یکی از پرچالش‌ترین بازی‌هایی بوده که تا حالا در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام. من تلاش می‌کنم در لحظه زندگی کنم. سفر درازی بوده است. فقط تیم و خانواده‌ام می‌دانند که من در چند هفته اخیر، چه چیزهایی را تحمل کرده‌ام. با توجه به این شرایط، می‌توانم بگویم این بزرگ‌ترین پیروزی زندگی من بوده است.»
سیت‌سی‌پاس تا حالا قهرمان گرند اسلم نشده و مثل اوپن فرانسه در سال2021، دوباره سدی به نام جوکوویچ او را از این دستاورد تاریخی دور نگه داشت. این بار البته سیت‌سی‌پاس فشار زیادی به نواک وارد کرد و در ست دوم، تنها یک امتیاز با پیروزی در ست فاصله داشت. اما جوکوویچ، اجازه چنین کاری را به تنیسور جوان یونانی نداد و تعداد پیروزی‌هایش در ملبورن‌پارک را به 28بازی رساند. او از سال2018 تا حالا در این رقابت‌ها شکست نخورده است. علاوه بر این، هیچ تنیسوری تا حالا موفق نشده جوکوویچ را در نیمه‌نهایی و یا فینال این بازی‌ها شکست بدهد. رکورد او در فینال، 10پیروزی در 10بازی است.
جوکوویچ اولین گرند اسلم خود را 20سال پیش در همین رقابت‌ها کسب کرد و از آن زمان، موفق شده به تنها تنیسور تاریخ تبدیل شود که دست‌کم یک بار در گرنداسلم‌ها و رقابت‌های مسترز هزار امتیازی قهرمان شده است. با توجه به عملکردی که او در استرالیا از خود نشان داد و همینطور مصدومیت جدید نادال در دور دوم همین رقابت‌ها، به نظر می‌رسد عبور نواک از رقیب اسپانیایی‌اش، تنها مسئله زمان است و چه بسا او همین امسال، به تنهایی به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تبدیل شود و در سال‌های بعدی، رکوردی دست‌نیافتنی از خود به جا بگذارد.
نیک کریوس، ستاره استرالیایی تنیس در همین باره در توییتر نوشته است جوکوویچ که اخیرا روابط دوستانه‌ای با او پیدا کرده، به راحتی 28گرند اسلم کسب خواهد کرد.
ستاره صرب، همیشه همه را با توانایی‌های جسمی و ذهنی خود غافلگیر کرده و هیچ بعید نیست،‌ حتی بهتر از پیش‌بینی کریوس جلو برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :