• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184297
+
-

خواندن در موزه

خواندن در موزه

زهرا کریمی

این روایت درباره قرار بین چند بانوی فعال اجتماعی است که همه دغدغه‌شان این بود که چرا موزه‌های شهر در روزهای وسط هفته خالی از گردشگر و بازدید‌کننده است.  از طرفی هم غصه این را می‌خوردند که چرا دیگر کسی دست به کتاب نیست و همه یک جورهایی از خواندن چندخط کتاب دور مانده‌اند. این دغدغه‌های فرهنگی باعث شد تا با همفکری هم یک کار درست و درمان انجام بدهند. بنابراین کمپین «خواندن در موزه» را با سه‌چهارنفر راه انداختند.
کار خوب دیگرشان هم این بود که این موزه‌گردی و کتاب خواندن‌ها برای ساعت بیکاری آخرهفته‌هایشان نباشد بلکه یکی از روزهای وسط هفته به موزه بروند.
قرار بر این شد که هر هفته راس ساعت ۳ روزهای سه‌شنبه به یکی از موزه‌های شهر بروند. حرکت خوب دیگرشان هم این بود که کتاب‌های منتخب متناسب با رویکرد موزه‌هایی باشد که می‌روند. الان عمر این کمپین به ۵ سال رسیده و جالب اینجاست که در 2سال کرونا این کمپین به‌صورت مجازی برگزار شد. حالا گروه 4 نفره‌شان به100 نفر رسیده و همه اعضای آن یا دانشجو هستند یا کارمند و بین آنها هم چند نفر کارآفرین و خانه‌دار. به‌گفته خودشان تا حالا کتاب‌های زیادی خوانده‌اند و به خیلی از موزه‌ها هم سر زده‌ و جدا از اینها دوستان خوبی هم پیدا کرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید