• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184196
+
-

تولد یک ستاره

 آرینا سابالنکا تنیسور اهل بلاروس، در یکی از جذاب‌ترین فینال‌هایی که بخش زنان اوپن استرالیا در سال‌های اخیر به چشم خود دیده، بازگشتی باشکوه به بازی داشت و موفق شد برای نخستین‌بار در زندگی‌اش قهرمان یک گرند‌اسلم شود.
بخت شماره5 قهرمانی، در مسابقه‌ای که می‌توان آن را جذاب‌ترین اختتامیه ممکن برای نخستین گرند‌اسلم سال در بخش زنان دانست، یک ست شکست برابر النا ریباکینا را جبران کرد و در نهایت 2بر یک برنده شد.
سابالنکای 24ساله، تمام توان خود را برای پیروزی در این بازی گذاشت و با 51سرویس بدون بازگشت، مزد ریسک بسیار بالای خود را گرفت. ریباکینا، ستاره 24ساله اهل قزاقستان که سال گذشته در ویمبلدون به قهرمانی رسیده بود، عملکرد درخشانی در طول تورنمنت داشت اما موفق نشد دومین قهرمانی‌اش در رقابت‌های گرند‌اسلم را جشن بگیرد.
سابالنکا در انتهای مسابقه چنان استرس داشت که 3موقعیت برای قهرمان‌شدن را خراب کرد اما در نهایت، خودش را جمع و جور کرد و با وارد‌کردن فشار به حریف، او را مجبور به اشتباه کرد. بازی، وقتی فورهند ریباکینا، از زمین خارج شد به اتمام رسید. بعد از این توپ، سابالنکا نتوانست جلوی خودش را بگیرد و چنان غرق احساسات شد که به زمین افتاد و گریه کرد.
سابالنکا که قبلا در 3نیمه‌نهایی گرند‌اسلم‌ها شکست خورده بود، بعد از نخستین قهرمانی گفت: «چند روز باید بگذرد تا متوجه شوم چه اتفاقی برایم افتاده است. در پایان بازی، کاملا احساساتی شدم و خوشحالم که توانستم در گیم آخر، احساساتم را کنترل کنم. آن گیم واقعا سخت بود.»
ریباکینا با رسیدن به فینال، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از استعدادهای تنیس مستحکم کرد. او چندان در دنیای تنیس در تیتر اخبار نیست. سال گذشته، به‌خاطر اینکه تنیسورهای روسیه و بلاروس از مسابقات ویمبلدون محروم شدند، امتیازات قهرمانی ریباکینا لحاظ نشد و او چندان در جدول بهترین تنیسورهای زن جایگاه بالایی ندارد. روحیه فروتن و افتاده او هم باعث شده بود تا بسیاری، درخشش سال گذشته‌اش در ویمبلدون را اتفاقی زودگذر بدانند. اما او امسال با عملکرد درخشان و سرویس‌های ویران‌کننده، خود را به‌عنوان یکی از قدرت‌های تنیس دنیا ثابت کرد.
بسیاری از ستاره‌های دنیای تنیس، ازجمله راد لاور اسطوره تنیس دنیا، فینال بخش زنان امسال اوپن استرالیا را یکی از بازی‌های کلاسیک این رقابت‌ها در بخش زنان خوانده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید