• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 183998
+
-

پشت‌شان باد خورده

تعطیلی 10هفته‌ای بوندس‌لیگا به زیان بایرن تمام شد

پشت‌شان باد خورده

جام‌جهانی هم به تیم ملی آلمان نساخت، هم به بایرن‌مونیخ. پس از تعطیلی 68روزه بوندس‌لیگا دیگر بایرن رنگ خوشی ندید. 2تساوی پیاپی مقابل لایپزیش و کلن فاصله صدرنشین را با تیم‌های پایینی کمتر کرد. با تساوی یک‌-‌یک بایرن با کلن، حالا لایپزیش فقط 4امتیاز می‌خواهد تا به صدر برسد. حتی اینتراخت و اونیون برلین و فرایبورگ 30امتیازی هم به صدرنشین 36امتیازی نزدیک شده‌اند و دورتموند با پیروزی در دیدار عقب‌افتاده‌اش 31امتیازی می‌شود.
مشکل بایرن درون دروازه نیست. باواریایی‌ها به‌جای مانوئل نویر که به‌دلیل آسیب‌دیدگی در پیست اسکی فصل را از دست داده، دروازه‌بان سوئیسی مونشن‌گلادباخ را جذب کرده‌اند. مشکل از زومر نیست. حتی باشگاه اقدام به اخراج مربی دروازه‌بان‌های تیم کرد و تونی تاپالوویچ را به‌دلیل تفاوت‌ها در شیوه کار دوطرف برکنار کرد. این مربی دروازه‌بان‌ها ۱۱سال در بایرن حضور داشت و نقش ویژه‌ای در اوج‌گیری مانوئل نویر ایفا کرد. گویا این مربی پیام‌های گروه مربیان بایرن را با چند بازیکن باسابقه تیم به اشتراک می‌گذاشته و با افشای این موضوع، از چشم یولین ناگلزمان افتاده است.
در بازی سه‌شنبه‌شب کلن به بقیه تیم‌های لیگ نشان داد که می‌شود تنها با 22درصد مالکیت و 145پاس صحیح، بایرن‌مونیخ را که 6برابر پاس صحیح داده، متوقف کرد. بایرن در نیم‌فصل اول 6تساوی داشت و یک شکست. جمال موسیالا که پیش از جام‌جهانی و حین جام‌جهانی عالی بازی می‌کرد و بازیکن سال فوتبال آلمان شد، افت کرده است. گنبری هم که سفری غیرمنتظره به پاریس داشت، در کنار سانه و دیگران دچار افت شده است. کومان فعلا از بقیه مهاجمان بهتر است اما کمتر بازی می‌کند. کیمیش که گل مساوی را در لحظات پایانی زد، در پست هافبک دفاعی و در کارهای دفاعی خوب نبود و انگار از تیم محافظت نمی‌کرد. این مشکلات پیش از دیدار حساس لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن، هواداران بایرن را نگران کرده است.
از سوی دیگر، لایپزیش با مارکو رزه همچنان می‌تازد. از زمان انتصاب این مربی در لایپزیش، این تیم بعد از 2شکست در 3بازی ابتدایی، در ۱۵دیدار اخیر باختی نداشته و ۱۲بازی را با پیروزی به پایان رسانده؛ ۷۲.۲۲درصد پیروزی، ۴۷گل در ۱۸بازی، ۴برد ۴+ گله (از جمله برد 6 بر یک هفته آخر نیم‌فصل اول مقابل شالکه).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید