• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183961
+
-

شهردار در همایش شهروندان مشارکت‌جو: ۵درصد از هزینه‌های اضافی می‌کاهیم و صرف عمران و آبادانی پایتخت می‌کنیم

حل مشکلات شهر با مشارکت و مسئولیت‌پذیری

شهردار تهران گفت: برای حل مشکلات انباشته‌شده شهری که ریشه در سال‌های گذشته دارد، باید مسئولیت‌پذیر باشیم و با همراهی یکدیگر، باری از روی دوش شهر برداریم.
به‌گزارش پایگاه خبری شهر، نخستین همایش یاران شهر با موضوع تجلیل از شهروندان مشارکت‌جو با حضور علیرضا زاکانی و جمعی از مدیران شهری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
زاکانی در این مراسم با اشاره به‌وجود فضای مشارکتی در شهرداری تهران، گفت: مدیریت مشارکتی اتفاق مهمی بود که طی یک‌سال‌و4ماه گذشته با تأکید بر آن به‌دنبال ساخت ظرفیت‌های جدید برای آبادانی شهر تهران بودیم. مسئولیت‌پذیری نیز یکی دیگر از رویکردهایی است که در 16ماه گذشته مورد توجه قرار گرفت. بر همین مبنا لازم بود به‌عنوان شهروند و مسئولِ خدمتگزار، وظیفه و مسئولیت حوزه پیرامونی خود را بپذیریم و در جهت رشد و شکوفایی شهر تهران قدم برداریم.
زاکانی در ادامه افزود: برای حل مشکلات انباشته‌شده شهری که ریشه در سال‌های گذشته دارد، مسئولیت‌پذیر باشیم و با همراهی یکدیگر باری از روی دوش شهر برداریم. این همایش که به همت سازمان بازرسی شهرداری تهران برگزار می‌شود، از جلوه‌های مهم وجود مدیریت مشارکتی و مسئولیت‌پذیری در مجموعه مدیریت شهری پایتخت است.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب برنامه چهارم توسعه شهر تهران در شورای شهر و همچنین ارائه لایحه بودجه۱۴۰۱ شهرداری ‌اشاره‌ کرد و گفت: جهت‌گیری‌های برنامه چهارم توسعه شهر برای یک تحول اساسی و برش یک‌ساله آن در بودجه۱۴۰۲ حکایت از این دارد که آینده بسیار درخشانی پیش روی ما قرار گرفته است.
وی افزود: در بودجه سال آینده به میزان رقم بودجه فعلی هزینه برای بخش زیرساختی شهر کنار گذاشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم ۵درصد از هزینه‌های اضافی شهر را بکاهیم و آن را صرف عمران و آبادانی پایتخت کنیم.
داوود گودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: از همکارانم در مجموعه ۱۳۷ تشکر می‌کنم که در تمام مناطق شهر تهران در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و ۲۰۰نفر در ستاد سامانه ارتباط مردمی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. نزدیک به ۴میلیون شماره از شهروندان در سامانه وجود دارد که وقت گذاشته‌اند و موضوعات شهری را با شهرداری تهران در میان می‌گذارند.
رضا ناصری، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی نیز درباره این جشنواره گفت: در این جشنواره و در 3بخش «شهرداد»، «شهرساز» و «شهرآرا» از مدیران و کارکنان شهرداری و شهروندانی که بیشترین تعامل، همکاری و تماس با سامانه‌های مدیریت شهری و نظارت همگانی را داشته‌اند، تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید