• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183900
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5n19
+
-

نقل قول

درخواست ورود «سلامت» به کتب درسی
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: افزایش سطح سواد سلامت در جامعه ضروری است و به همین دلیل از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که زنگ سلامت و کتاب درسی سلامت با تأکید بر سبک زندگی، از دوره ابتدایی وارد مدارس شود. باید به ارتقای سواد سلامت فکر کنیم و در این‌باره هم کتاب بخوانیم و هم آموزش دهیم. هرچه سن کمتر باشد آموزش‌پذیری هم بهتر است.

۸ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش کانون مدرسه
حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: فاز اول طرح «کانون مدرسه» از اوایل بهمن شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و با اجرای آن حدود 8میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند. طرح کانون مدرسه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش به‌منظور بهره‌گیری از امکانات آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش اجرا می‌شود. / ایسنا

اصلاح بیمه روستاییان برای کاهش هزینه‌های درمان
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو: در طرح دارویار، روستایی‌ها فقط ۴۳۳قلم دارو را می‌توانستند با بیمه بگیرند، اما 3دهک اول ساکن شهرها به‌صورت رایگان بیمه همگانی می‌شوند و همه داروها را به‌صورت بیمه‌ای دریافت می‌کنند. بر این اساس، از وزیر بهداشت تقاضا کردیم بیمه روستایی را بیمه سلامت انجام دهد و قرار شد اعتبارات یک درصد ارزش افزوده به بیمه سلامت داده شود و کل ۲۰میلیون  بیمه شده روستایی را هم بیمه سلامت پوشش دهد.

کشف کتاب‌هایی با واژه جعلی خلیج ع‌رب‌ی»
پیام کاویانی، رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ: کتاب‌های کمک آموزشی عربی با واژه جعلی خلیج‌ع‌رب‌ی در یک چاپخانه زیرزمینی در شهرری کشف و باند 5‌نفره‌ای که در این چاپخانه فعالیت داشتند دستگیر شدند. این باند چاپخانه زیرزمینی 21هزار کتاب کمک آموزشی عربی را با استفاده از خلیج‌ع‌رب‌ی به جای خلیج‌فارس چاپ کرده بودند و درنظر داشتند تا آنها را به کشور عراق ارسال کنند که قبل از ارسال شناسایی و دستگیرشدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :