• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183892
+
-

هیئت خانوادگی که گروه جهادی ۸ هزار نفری شد

کار خوب
هیئت خانوادگی که گروه جهادی ۸ هزار نفری شد

عظیم محمودی بانی ۵۸ساله هیئت مکتب‌العباس(ع) سال۱۳۸۵ تصمیم می‌گیرد با همراهی برادر هیئت‌دار شود. نخست هیئت را در خانه برپا کردند اما خیلی زود با گسترش فعالیت‌های مذهبی و افزایش تعداد اعضا، حسینیه مکتب‌العباس(ع) را راه انداختند و کم‌کم به فعالیت‌های جهادی هم روی آوردند. نخستین جرقه این اتفاق همزمان با وقوع زلزله کرمانشاه در سال۱۳۹۶ زده شد. روزهایی که کانکس مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان بود، محمودی همراه برادر و مشارکت اعضای هیئت شروع کردند به تولید کانکس با صرف هزینه کمتر. آن روزها ۲۰۰کانکس، ۱۲۰سرویس بهداشتی و بالای ۲۰تریلی مواد خوراکی و بهداشتی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه فرستاده شد.

همکاری با ۳۶۰بیمارستان در روزهای کرونا
پس از آن حادثه ناگوار دیگر فعالیت‌های جهادی به رسم همیشگی هیئت مکتب‌العباس(ع) تبدیل شد.  عظیم محمودی حمایت‌های خوب جمعیت ۸هزارنفری هیئت و انسجام بین‌شان را عامل مهمی در تداوم فعالیت‌های انسان‌دوستانه این هیئت می‌داند: «پس از زلزله کرمانشاه، در سیل اهواز، سیل لرستان، زلزله کرمان، زلزله‌ سراب و میانه به همین روش پیش رفتیم و در نهایت هم در روزهای همه‌گیری کرونا با مشارکت همگانی جهادگران برای مقابله با این بیماری سنگر را خالی نکردیم.» روزهای کرونا با مشارکت مردم ۱۵۰چرخ خیاطی و خیاط در حسینیه مستقر و روزانه ۸هزار تا ۱۰هزار گان و ماسک تولید کردند و بین ۳۶۰بیمارستان کشور توزیع شد.

تدارک 72سرویس جهیزیه برای نوعروسان
فعالیت‌های هیئت مکتب‌العباس(ع) فقط به روزهای بحران خلاصه نمی‌شود. این هیئت بیش از ۳۱۳ خانواده کمتربرخوردار را تحت پوشش دارد و علاوه بر توزیع ماهانه سبد کالا، به شیوه‌های مختلف هم از آنها حمایت‌های معیشتی می‌کند. مثلاً اواخر سال۱۴۰۰ برای ۱۰نفر از مستأجرانی که امکان تمدید قراردادشان را نداشتند و در پارک می‌خوابیدند خانه اجاره کردند. طرح توزیع جهیزیه و سیسمونی هم از دیگر اقدامات متداولی است که با کمک‌های خیران حداقل یک‌بار در سال انجام می‌شود و اخیرا پرتکرار شده. همین چند وقت پیش حدود ۷۲سرویس جهیزیه بین نوعروسان کمتربرخوردار نقاط مختلف کشور ارسال شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید