• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183766
+
-

یک روز معمولی برای یک تنیسور تکرارنشدنی

یک روز معمولی برای یک تنیسور تکرارنشدنی

جواد نصرتی

نواک جوکوویچ، بی‌اعتنا به توفان شگفتی‌ها و حذف‌های غیرمنتظره در بخش زنان و مردان اوپن استرالیا و بازی‌های سخت و نفسگیری که به ست پنجم کشیده می‌شوند، با کمترین فشار و بدون استرس به یک پیروزی سهل و آسان دست پیدا کرد تا صعودی بی‌دردسر و کم‌فشار به یک‌چهارم نهایی نخستین گرند اسلم سال داشته باشد.
تنیسور 35ساله صرب، اکس ده‌مینور - امید اول استرالیایی‌ها برای نگه داشتن جام در خانه- را در 3ست متوالی با نتایج 6بر 2، 6بر یک و 6بر 2شکست داد. این بازی چنان یکطرفه بود که حتی اگر تمامی گیم‌های کسب شده توسط ده‌مینور را هم جمع کنیم، به اندازه یک ست نمی‌شود. جوکوویچ که از پیش از شروع بازی‌ها، به گمان بسیاری بخت اول واقعی قهرمانی در این رقابت‌هاست، در یک‌چهارم البته آزمون سخت‌تری برابر آندری روبلف از روسیه خواهد داشت. روبلف، که بخت شماره7قهرمانی در این رقابت‌هاست، در یک بازی سخت برابر هولگر رونه از دانمارک، تا آنجا که می‌توانست مایه گذاشت تا درنهایت 3بر 2برنده شود. او در این بازی، اعصابی از پولاد داشت و 2 بار با شکست، ‌فقط یک امتیاز فاصله داشت اما از هر دو مچ پوینت جان سالم به در برد. با این حال او به خوبی می‌داند که در بازی بعدی‌، حتی کار سخت‌تری دارد. او بعد از پیروزی برابر رقیب دانمارکی خود به شوخی گفت: «هیچ‌کس دوست ندارد برابر نواک بازی کند، دوست داشتم در سمت دیگر جدول باشم.»
در بخش زنان، یک شگفتی بزرگ رقم خورد و ماگدا لینت از لهستان، کارولین گارسیا بخت شماره4قهرمانی را شکست داد تا در 30سالگی، برای نخستین بار به یک‌چهارم نهایی یک گرند اسلم برسد. بخش زنان امسال، سرشار از شگفتی بوده و تعداد زیادی از بخت‌های بالای قهرمانی، حتی به یک‌چهارم نهایی هم نرسیده‌اند.
در بخش مردان، بزرگ‌ترین نگرانی جوکوویچ هم‌اکنون، نه رقبای جوان باقی‌مانده در جدول، که یک مصدومیت نابهنگام و به‌نظر جدی است. او در پیروزی 3بر صفر برابر گریگور دمیتروف در دور قبل، مجبور شد برای رسیدگی به مصدومیت رانش، وقت استراحت پزشکی بگیرد. در آن بازی، او مشخصا در حرکت کردن مشکل داشت. البته این مصدومیت که در هفته‌های اخیر پیش آمده، در بازی با ده‌مینور چندان نواک را اذیت نکرد و او به راحتی حرکت می‌کرد و می‌دوید. نواک بعد از بازی گفت: «تمام تمرکزم را گذاشتم تا بهترین بازی امسالم را به نمایش بگذارم. امشب معلوم نبود که درگیر مصدومیت هستم. چیزی حس نکردم و واقعا عالی بود. »
جوکوویچ در غیاب رقبای قدیمی‌اش، به‌دنبال رکورد دهمین قهرمانی در ملبورن و همینطور کسب بیست‌ودومین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌هاست. او درصورت قهرمانی در این رقابت‌ها، با 22جام گرند اسلم، در کنار رافائل نادال قرار می‌گیرد. نادال، مدافع عنوان قهرمانی، در دور دوم، به‌خاطر مصدومیت شکست تلخی تجربه کرد و حذف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید