• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183746
+
-

قرعه انتقام؟

سپاهان و پرسپولیس در حالی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به هم خوردند که این بازی برای یحیی گل‌محمدی یادآور نبرد تراژیک 9 سال پیش است

تیتر یک
قرعه انتقام؟

به‌نظر می‌رسد این دوره از مسابقات جام حذفی فوتبال ایران، قرار است در هر مرحله با خودش یک شگفتی بزرگ به همراه بیاورد. اگر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی استقلال و تراکتور به هم خوردند و یک جذابیت بسیار زودرس برای این بازی‌ها رقم زدند، حالا در مرحله یک‌هشتم نهایی شاهد یک هماورد کلاسیک دیگر در فوتبال ایران هستیم؛ جایی که سپاهان و پرسپولیس باید به مصاف هم بروند. تقابل‌های سرخپوشان تهرانی و طلایی‌پوشان اصفهانی در سالیان اخیر همیشه واجد جذابیت‌های زیادی بوده است؛ به‌طوری که این بازی ‌کم‌کم به اسم «ال‌کلاسیکو» در فوتبال ایران جا افتاده است. پرسپولیس و سپاهان تا‌کنون در 78بازی به مصاف هم رفته‌اند که قرمزها 26 و زردها 19بار برنده بوده‌اند. 33تقابل 2تیم هم به تساوی انجامیده که نرخ بسیار بالایی است؛ هرچند منصفانه باید گفت بیشتر مصاف‌های این 2تیم تماشایی و جذاب از کار درآمده است.
این بازی که مثل سایر مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی قرار است از اول تا سوم اسفند برگزار شود، دهمین تقابل پرسپولیس و سپاهان در چارچوب جام حذفی خواهد بود. در 9مسابقه قبلی 3مرتبه پرسپولیس برنده بود، 5بار کار به تساوی کشیده و سپاهان تنها یک مسابقه را برده است. با این حال طلایی‌پوشان در این جام، رقم‌زننده خاطرات تلخ زیادی برای پرسپولیس بوده‌اند. آنها سال85 در ضربات پنالتی بازی فینال، پرسپولیس دنیزلی را در اصفهان شکست دادند و سال بعدش در تهران مقابل تیم همین مربی در وقت‌های اضافی نیمه‌نهایی با نتیجه 4 بر یک برنده شدند. بعدها سال92 در فینال جام حذفی که به بازی خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا معروف شد، سپاهان بار دیگر در ضربات پنالتی بر پرسپولیس چیره شد و 100هزار نفر را غمگین به خانه فرستاد. در آن بازی، هدایت سرخ‌ها برعهده همین یحیی گل‌محمدی بود که به‌خاطر کم بازی دادن به کیا مورد انتقاد شدید قرار گرفت و از سمتش استعفا داد. به این ترتیب روشن است که مصاف پیش روی 2 تیم در جام‌حذفی چه حساسیت مضاعفی پیدا خواهد کرد.
در سایر مسابقات این مرحله، استقلال باید به مصاف ملوان برود، آلومینیوم با نساجی پیکار می‌کند، استقلال ملاثانی رودرروی مس کرمان قرار می‌گیرد، گل‌گهر با فولاد خوزستان پیکار خواهد کرد، نود ارومیه رودرروی پیکان می‌ایستد، دریاکاسپین بابل و پارس‌جنوبی جم با هم بازی می‌کنند و هوادار با مس رفسنجان مصاف خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید