• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183621
+
-

اصول بحران!

فوتبال مشهد بعد از اتفاقات تلخ اخیر به هوای تازه‌ای نیاز دارد

امیرمحمد یعقوب‌پور- روزنامه‌نگار

خبرهایی که از شروع این فصل در مورد فوتبال مشهد به گوش رسیده، خبرهای تلخی به‌نظر می‌رسند. این فصل از لیگ برتر برای مشهدی‌ها، بدون داشتن نماینده‌ شروع شد؛ اتفاقی که برای دوستداران پرشمار فوتبال در این شهر، ناامیدکننده بود. اوج تراژدی اینجاست که مدرن‌ترین و شاید زیباترین استادیوم ایران باید در مشهد خاک بخورد و لیگ برتر در استادیوم‌هایی بدون استانداردهای اولیه برگزار شود. جای خالی این شهر به‌شدت در تقویم لیگ برتر احساس می‌شود؛ لیگی که تا همین چند سال قبل 2تیم از مشهد داشت و حالا هیچ تیمی از این شهر در آن به میدان نمی‌رود. این البته تنها خبر بد در مورد فوتبال مشهد نیست. این شهر در شروع رقابت‌های این فصل از لیگ یک نماینده‌ای به اسم امید وحدت داشت. تیمی عجیب که در هر بازی گلباران می‌شد و به‌نظر می‌رسد بعضی از نفرات در آن اصلا فوتبالیست نیستند. کار به جایی رسیده بود که این تیم در بعضی از بازی‌ها شرکت نمی‌کرد و باختن با نتیجه انضباطی 3بر صفر را یک موفقیت برای خودش می‌دانست! به هر حال این تیم سقوط کرد و این سهمیه که قبل از این به پدیده اختصاص داشت نیز به سادگی هر چه تمام‌تر از دست رفت. تا اینجا فوتبال مشهد با یک بحران بزرگ روبه‌رو بود اما ماجرا با افشای یک فایل صوتی در این شهر بدتر هم شد. به‌خصوص نقش پررنگ احسان اصولی در مصاحبه فرمایشی رئیس فدراسیون فوتبال در مشهد، موضوعی بود که به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و سروصدا به پا کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اصولی حتی در جلسه مهدی تاج، رئیس فدراسیون در هیأت فوتبال خراسان‌رضوی شرکت نکرده بود. داستان همین‌جا هم تمام نشد و خبری نگران‌کننده در مورد تعرض به چند نوجوان در یکی از مدارس فوتبال مشهد به رسانه‌ها رسید. حالا سؤال اینجاست که چه‌کسی باید پاسخگوی این میزان از نابسامانی در فوتبال مشهد باشد؟
مشهد این پتانسیل را دارد که یکی از قطب‌های بی‌بدیل فوتبال ایران باشد. شهری که اتفاقا استعدادهای بسیار زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. زننده یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران نیز به همین شهر تعلق داشته است. در چنین شرایطی، جدایی این شهر از لیگ برتر و روبه‌رو شدن آن با مجموعه‌ای از خبرهای تراژیک در حوزه فوتبال، اصلا پذیرفتنی نیست. جالب اینکه نقش هیأت فوتبال خراسان‌رضوی و شخص احسان اصولی در این ماجراها اصلا انکارشدنی نخواهد بود. این هیأت فوتبال بود که تقریبا همیشه با مجموعه شهرخودرو مشکل داشت و هرگز به صلح با این تیم نرسید. حتی وقتی این باشگاه در خطر سقوط قرار گرفته بود، عزم و اراده‌ای برای کمک به آن در هیأت فوتبال دیده نمی‌شد. طبیعتا اگر هیأت فوتبال در انتقال امتیاز تیم دقت بیشتری به خرج می‌داد، افتضاح وحدت خراسان نیز رقم نمی‌خورد و اگر برنامه‌ریزی بهتری برای مصاحبه رئیس فدراسیون در این هیأت رقم می‌خورد، ماجرای فایل صوتی پیش نمی‌آمد. درست همانطور که با نظارت بیشتر بر مدارس فوتبال، ماجرای تعرض هم قابل پیشگیری بود.
با این همه اتفاق بد برای فوتبال مشهد در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، هیچ نشانی از عذرخواهی در بین مدیران هیأت فوتبال این شهر دیده نشده است. احسان اصولی که دائما به‌دنبال تکذیب کردن خبر پایان همکاری‌اش به‌عنوان سخنگو با هیأت رئیسه فدراسیون است، قصد ندارد واکنشی به این ماجراها نشان بدهد؟ شاید استعفای مدیران فعلی برای تغییر شرایط فوتبال مشهد، قدم بدی نباشد. به‌نظر می‌رسد فوتبال مشهد به هوای تازه‌ای نیاز دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید