• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183610
+
-

نکته بازی/ خدا را شکر دوست بودند

مسابقات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در حالی با قهرمانی عراق به پایان رسید که بار دیگر موضوع بحث‌برانگیز برای ایرانی‌ها، تحریف اسم این آبراهه تاریخی در جنوب کشورمان بود. متاسفانه علاوه بر مسئولان عراقی، شخص جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم دوباره مبادرت به استفاده از یک نام جعلی کردند. دفعه اول زمانی که رئیس فیفا به بهانه افتتاحیه مسابقات دست به این اقدام زد، اعتراضاتی از سوی ایرانیان صورت گرفت؛ وزیر ورزش دستور پیگیری داد و مهدی تاج هم در اظهارنظری گفت: «دوستی من با اینفانتینو جای خودش، اما سر خلیج‌فارس با کسی شوخی نداریم.» جمله رئیس فدراسیون طوری بود که گفتیم کمر اینفانتینو با شنیدن آن رگ به رگ شده، اما تکرار این اتفاق از سوی رئیس فیفا عمق رفاقت دو طرف را روشن کرد.

آهسته‌تر آقا جواد
فولاد در ادامه نتایج پرنوسان خود این هفته هم دربرابر نفت آبادان متوقف شد تا جواد نکونام رو به بهانه‌گیری بیاورد. او از نزدیکی زمان بازی تیمش با الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان استفاده کرد و قوانین لیگ ایران در مورد استفاده از بازیکنان خارجی را به چالش کشید؛ مخصوصا که خرید اسپانیایی نکونام هم مجوز حضور در این بازی را نگرفت. سرمربی فولاد گفته: «ما با الفیصلی بازی داریم که 6بازیکن خارجی دارد. نیازی نیست عربستان ما را شکست بدهد؛ خودمان خودمان را شکست می‌دهیم.» در مورد بسیاری از مشکلات اداری و نیز تفاوت سطح هزینه‌ها بین ایران و رقبای آسیایی با نکونام موافقیم، اما انصافا این مقدمه‌چینی‌ها را در آستانه تقابل با تیمی که همین حالا در دسته دوم فوتبال عربستان به سر می‌برد، هضم نمی‌کنیم. کمی آهسته‌تر آقا جواد!

چیپ چپکی
بالاخره انتظارها به سر رسید و چشم هواداران پرسپولیس به شیخ‌دیاباته روشن شد. مهاجم مالیایی و همیشه مصدوم، این بار در فاصله بین دو آسیب‌دیدگی‌اش دقایقی در برابر ذوب‌آهن به میدان رفت و یکی، دو موقعیت خوب هم برای گلزنی داشت. شیخ ابتدا روی یک ضربه از راه دور بختش را برای گشودن دروازه آزمود. اصرار و استایل او در این صحنه، یادآور روزهای اوجش در استقلال بود، هرچند توپ جایی رفت که سنگربان ذوب‌آهن ایستاده بود. در ادامه دیاباته روی پاس طلایی محمد عمری فرصت بسیار بهتری برای گلزنی به دست آورد، اما این بار هم در موقعیت تک به تک، توپ را از کنار دروازه به بیرون زد. ضربه چیپ شیخ در این صحنه، آنطور که باید و شاید به پایش نگرفت تا او نتواند دومین گل فصلش را بزند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید