• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183555
+
-

فینچر با «قاتل» می‌آید

سینمای‌جهان
فینچر با «قاتل» می‌آید

دیوید فینچر با فیلم «قاتل» به چرخه اکران سینماهای جهان برمی‌گردد.
به گزارش مهر به نقل از مووی وب، فیلم «قاتل» به کارگردانی دیوید فینچر برای نتفلیکس تریلری نوآر است که با بازی مایکل فاسبندر و تیلدا سوینتون ساخته شده و قرار است نوامبر ۲۰۲۳ به نمایش درآید.
پس از آنکه یک دهه ساخت این فیلم معوق ماند، سرانجام نتفلیکس حقوق آن را از پارامونت خرید تا دیوید فینچر بتواند آن را کارگردانی کند. این کارگردان که برنده گلدن‌گلوب است و ۳ نامزدی اسکار در کارنامه دارد برای ساخت فیلم‌هایی چون «شبکه اجتماعی»، «منک»، «دختر گمشده»، «هفت» و «زودیاک» شناخته می‌شود. فینچر در «قاتل» با اندرو کوین واکر، نویسنده «هفت» دوباره همکاری کرده است. واکر فیلمنامه فیلم‌های دیگری چون «گرگینه» و «اسلیپی هالو» را نوشته است. گرچه فینچر در ۵ سال اخیر تقریبا به‌صورت انحصاری با نتفلیکس کار کرده است، اما آنها به‌صورت رسمی در نوامبر ۲۰۲۰ قراردادی ۴ ساله امضا کردند تا این همکاری را انحصاری کنند. وی سازنده شماری از بزرگ‌ترین پروژه‌های نتفلیکس در دهه اخیر بوده که شامل «منک»، «عشق مرگ و روبات‌ها»، «خانه پوشالی» و «شکارچی ذهن» بوده است.
فیلم «قاتل» با اقتباس از یک مجموعه رمان گرافیکی فرانسوی به قلم الکسیس نولنت با تصویرپردازی لوک جاکامون اقتباس شده که داستان قاتل بی‌نامی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها بهترین بودن در کارش، دیگر نمی‌خواهد قاتل باشد، اما باید جواب مشتری‌هایش را بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید