• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183376
+
-

بامداد فراموش‌نشدنی ملبورن

بامداد فراموش‌نشدنی ملبورن

اندی ماری، یکی از تنیسورهای پیشکسوت باقی‌مانده در رقابت‌های اوپن استرالیا، در یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بازی‌های تاریخ این رقابت‌ها، نزدیک به 6ساعت برابر حریفی جوان بازی کرد تا بعد از 5ست نهایتا در ساعت 4بامداد به پیروزی برسد و نامش به‌خاطر این اتفاق به‌گفته خودش «مسخره» در ملبورن جاودانه شود.
تنیسور 35ساله بریتانیایی، که سال‌ها به‌خاطر مصدومیت از فرم ایده‌آل و قهرمانی در گرند اسلم‌ها دور مانده، در یک بازی تماشایی، تانسای کوکیناکیس، تنیسور استرالیایی و چهره محبوب هواداران را در 5ساعت و 45دقیقه شکست داد. او در این بازی 2 ست عقب افتاده بود و بازگشتی رؤیایی به بازی داشت. ماری در بازی اول هم در برابر ماتئو برتینی دیگر رقیب سرشناس خود، 4ساعت و 49دقیقه بازی کرده بود.
ماری بعد از پیروزی در ساعت 4بامداد به وقت محلی گفت: «نمی‌دانم اتمام بازی در این بازی به نفع چه‌کسی است... واقعا مسخره به‌نظر می‌رسد. شگفت‌انگیز است که تماشاگران هم تا آخر ماندند. از آنها تشکر می‌کنم.»
او ادامه مسابقه تا این ساعت از بامداد را زیر سؤال برد و مدتی طولانی در سخنرانی آخر بازی خود در زمین، به آن پرداخت. مسئولان برگزاری البته بعد از بازی از این تصمیم دفاع کردند و گفتند فکرش را نمی‌کردند بازی‌ای که برای 10شب برنامه‌ریزی شده، ‌به یک بازی حماسی تبدیل شود و نزدیک به 6ساعت طول بکشد.
ماری با این پیروزی، به تنهایی رکورد 11بازگشت به بازی و پیروزی، درحالی‌که 2ست عقب افتاده بود را به نام خودش ثبت کرده و بالاتر از راجر فدرر، بوریس بکر و آرون کریسکستاین با 10برد در این شرایط قرار دارد.
عصر دیروز، یک شگفتی دیگر هم در بخش مردان رقم خورد و دانیل مدودف روس،‌ فینالیست سال گذشته و یکی از شانس‌های قهرمانی، در 3ست
متوالی مغلوب رقیب  خود سباستین کوردا شد. در بخش زنان هم ، شگفتی حذف مدعیان قهرمانی، با شکست تلخ انس جابر تنیسور تونسی کامل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید