• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183359
+
-

صدور مجوز ایجاد بندرخشک در اصفهان

مجوز ایجاد بندر خشک در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور، پس از ۱۰سال صادر شد. به گزارش مهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نخستین مجوز بندر خشک ‌ اصفهان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سیاستگذاری، حمایت و نظارت بخش دولتی دریافت شد.
امیررضا نقش افزود: براساس بند۱۳ مصوبه هیأت وزیران در سال۱۳۹۲ احداث و بهره‌برداری از دهکده لجستیک (بندر خشک) به استان اصفهان واگذار ولی از آن زمان باوجود پیگیری‌های مختلف نتیجه‌ای عملیاتی حاصل نشده بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: با توجه به همجواری استان اصفهان با ۹استان در مرکز کشور، هم‌اکنون این استان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هاب‌های حمل‌ونقلی کشور محسوب می‌شود.‌ طوری که حجم بار این استان در حوزه حمل‌ونقل زمینی بالغ بر ۵۴میلیون تن و در حوزه ریلی نیز بالغ بر ۱۰میلیون تن در سال است.
وی گفت: مقرر شده، دهکده لجستیک (بندر خشک) در منطقه شرق اصفهان با مساحت ۷۲۹هکتار جنب ایستگاه راه‌آهن سیستان و منطقه ویژه اقتصادی شرق واقع شود؛ این طرح در سطح ملی مصوب شده‌است.
نقش خاطرنشان کرد: تحقیقات میدانی و مکان‌یابی پروژه دهکده لجستیک در استان توسط دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در سال‌های گذشته انجام شده و پس از انجام مراحل تحقیقاتی طرح این دهکده، در کارگروه اقتصادی و اشتغال استان و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، سند آمایش ملی کشور و ستاد مراکز لجستیک کشور بررسی شد و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.
در آینده نزدیک با واگذاری زمین ،عملیات اجرایی فاز نخست این دهکده لجستیکی با مشارکت بخش خصوصی و حضور فعالان اقتصادی و زیست‌بوم کسب‌وکار استان اصفهان تحت نظر شورای سیاستگذاری و نظارت استانی آغاز خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید