• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183308
+
-

آزادی بیشتر بازداشت‌شدگان اغتشاشات

تشریح آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر، یکی از مهم‌ترین محورهای نشست‌خبری دیروز سخنگوی قوه ‌قضاییه بود؛ «تاکنون حدود 98/5درصد از بازداشت‌شدگان حوادث‌اخیر در استان‌تهران آزاد شده‌اند.»
به‌گزارش همشهری، اعلام این آمار ازسوی مسعود ستایشی درحالی‌است که براساس اعلام او، به‌نظر می‌رسد در کل کشور نیز آمار آزادی بازداشت‌شدگان در همین حدود است.
اعلام خبر آزادی اکثریت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در حالی است که قوه قضاییه در ماه‌های اخیر و به‌مناسبت‌های مختلف، برای آزادی تعداد قابل‌توجهی از زندانیان اقدام کرده که بازداشت‌شدگان حوادث‌اخیر هم در میان‌شان دیده می‌شوند. با توجه به چنین رویکردی هم هست که آمارها از آزادی حدود 5هزارو200زندانی طی 2ماه اخیر از زندان‌های سراسر کشور حکایت دارد.
براساس دستورهایی که طی آذرماه و دی‌ماه ازسوی رئیس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های سراسرکشور صادر شد، مسئولان مربوطه نسبت به بررسی وضعیت زندانیان واجد شرایط اقدام کرده‌اند و درنهایت در چند مرحله تعداد قابل‌توجهی از زندانیان کشور از بند رهایی یافته‌اند. «پیروزی تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی‌قطر»، «سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی» و «میلاد حضرت فاطمه(س)» 3مناسبتی بود که به میمنت آنها حدود 4هزارنفر از ارفاق‌های قانونی استفاده کردند.
سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشتی در اغتشاشات اخیر نیز توضیح‌هایی را ارائه کرد و از آزادی بیشتر این افراد خبر داد. ستایشی با بیان اینکه درحال‌حاضر افراد انگشت‌شماری از خبرنگاران در بازداشت هستند، تأکید کرد که دستگاه قضایی هیچ‌گاه خبرنگاران یا صاحبان تریبون‌های عمومی را به‌دلیل شغل و فعالیت آنها مورد تعقیب قرار نمی‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید