• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183293
+
-

سپاهان قهرمانی لیگ جهانی را می‌خواهد

مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان 4 و5 اسفند به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

سپاهان قهرمانی لیگ جهانی را می‌خواهد

محسن محمود صفری

هشتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان قرار است به میزبانی اصفهان برگزار شود. مسابقات فرنگی در حالی اسفندماه برگزار خواهد شد که هنوز تکلیف برگزاری یا عدم‌برگزاری این رقابت‌ها در رشته آزاد مشخص نیست. البته یک تیم در رشته آزاد در حال بستن قرارداد داخلی با کشتی‌گیران است!
 
   نصف‌جهان میزبان لیگ جهانی
طبق اعلام قبلی قرار است رقابت‌های لیگ جهانی در رشته فرنگی با حضور 6تیم برگزار شود. اسپانسر مسابقات با شرط اینکه حتما 4تیم خارجی در این رقابت‌ها حضور داشته باشند قبول کرده میزبان مسابقات باشد. تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان مجوز حضور در این رقابت‌ها را دارند. این دو تیم در رقابت‌های لیگ عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی را کسب کردند. البته شنیده می‌شود تیم فولاد قصدی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد و به‌احتمال زیاد تیم دیگری جانشین این تیم خوزستانی خواهد شد. دانشگاه آزاد قم که در رقابت‌های لیگ به‌عنوان سومی رسید احتمالا درصورت عدم‌حضور فولاد، جانشین این تیم خواهد شد. اصفهانی‌ها در رقابت‌های لیگ حضور پرقدرتی داشتند و توانستند به راحتی قهرمان شوند. سپاهان از رسول جزینی مربی سابق تیم ملی و دستیار محمد بنا به‌عنوان سرمربی استفاده کرد و در همان زمان نقل‌وانتقالات توانست کشتی‌گیران مطرحی که عنوان‌دار جهان بودند را به خدمت بگیرد. آنها با همان ترکیبی که در لیگ حاضر شده بودند در لیگ جهانی هم حاضر خواهند شد و طبق گفته مسئولان این تیم تنها در چند وزن تغییرات جزئی خواهد داشت.
 
   شرط 3میلیاردی
سازمان لیگ کشتی برای 6تیم خارجی دعوتنامه ارسال کرده که درنهایت 4تیم خارجی باید در این مسابقات حاضر شوند. سازمان لیگ برای تیم‌های ایرانی شرط گذاشته که درصورت اعلام آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها حداقل باید 3میلیارد تومان بودجه داشته باشند. این رقابت‌ها در رشته فرنگی در روزهای 4و 5اسفندماه برگزار می‌شود که مبلغ 70هزار دلار جایزه نقدی برای تیم‌های برتر این مسابقات درنظر گرفته شده است. کشتی‌گیران فرنگی پس از مسابقات لیگ ایران گلایه داشتند که رقم قرارداد آنها نسبت به آزادکاران بسیار پایین است و به‌نظر برگزاری لیگ جهانی کشتی فرنگی به همین دلیل در اولویت کاری فدراسیون قرار گرفت تا کشتی‌گیران فرنگی منتفع شوند و گلایه‌های به‌حق آنها تا حدود زیادی برطرف شود.
 
   بانک شهر، اسپانسر لیگ جهانی
در رشته آزاد هنوز خبری از تاریخ برگزاری این رقابت‌ها نیست. پیش‌تر قرار بود تیم پتروپالایش قزوین که عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد میزبان رقابت‌های لیگ جهانی باشد که این تیم از میزبانی و البته حضور در این رقابت‌ها انصراف داد. پس از انصراف تیم پتروپالایش، مجوز حضور در لیگ جهانی به تیم‌های بانک شهر و انبوه‌سازان هوتن رسید. تیم هوتن هم اعلام کرد قصدی برای تیم‌داری در این رقابت‌ها ندارد و به این ترتیب فرصت به تیم چهارم (ستارگان ساری) رسید. ستارگان از تیم‌های قدیمی لیگ محسوب می‌شود که هر سال با حداقل بودجه نتیجه خوبی می‌گیرد. هم‌اکنون مشکل حضور این تیم در لیگ همان حداقل بودجه 3میلیاردی است که حضور ستارگان را با چالش روبه‌رو کرده است! درحالی‌که میزبانی و تاریخ برگزاری این رقابت‌ها مشخص نیست شنیده می‌شود که تیم بانک شهر در حال عقد قرارداد با کشتی‌گیران است. گویا بانک شهر قصد دارد اسپانسر برگزاری این رقابت‌ها شود که اینقدر زود شروع به یارگیری کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید