• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183161
+
-

سوپرجام پشت سوپرجام

دربی دلامادونینا به فاصله 3روز پس از ال‌کلاسیکو در ریاض برگزار می‌شود

سوپرجام پشت سوپرجام

عربستان که همین یکشنبه میزبان فینال سوپرجام اسپانیا و ال‌کلاسیکوی شماره251 بود، حالا میزبانی سوپرجام ایتالیا را بر‌عهده دارد که تک‌بازی است و بین میلان (قهرمان سری‌آ در فصل پیش) و اینتر (قهرمان کوپا ایتالیا) برگزار می‌شود. سندروم جام جهانی روی برخی تیم‌ها تأثیر منفی گذاشته. تیم‌هایی مثل رئال‌مادرید، منچسترسیتی، لیورپول و آث‌میلان نسبت به پیش از جام جهانی بدتر شده‌اند. میلان در جام حذفی به‌دست تورینو حذف شد و 2‌تساوی 2-2 در سری‌آ به‌دست آورد. این شرایط برای اینتر وجود ندارد و با اینکه یک تساوی ناامیدکننده 2-2 مقابل مونتسا متحمل شده‌اند، در بقیه دیدارها نمایش قابل‌قبولی داشته‌اند و حتی ناپولی جذاب این فصل را هم شکست دادند.
   اینترمیلان فصل پیش ششمین قهرمانی‌اش در سوپرجام را جشن گرفت. اگر امشب میلان را ببرد دقیقا با رکورد این باشگاه برابر می‌شود؛ 7قهرمانی و 4شکست در سوپرجام. یوونتوس با 9عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست.
   ایتالیایی‌ها در سال‌های اخیر سوپرجام خود را به کشورهای آسیایی و آفریقایی فروخته‌اند و این دیدار را خارج از ایتالیا برگزار کرده‌اند. تنها 22بار از 34سوپرجام ایتالیا در خاک این کشور برگزار شده است؛ چین (4)، قطر (2)، آمریکا (2)، عربستان (2) و لیبی (1) میزبان این دیدار در خارج از ایتالیا بوده‌اند. در این میان 20بار دیدار سوپرکاپ ایتالیا در زمین تیم قهرمان لیگ برگزار شده و در سایر موارد در ورزشگاه بی‌طرف.
  تاکنون ۱۱‌تیم مختلف در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و ۹‌تیم موفق به تصاحب این جام شده‌اند.
  در اکثر این مسابقات، قهرمان سری‌آ به مقام قهرمانی دست یافته است. 24بار (71درصد) قهرمان لیگ فاتح سوپرجام شده؛ 8بار قهرمان جام حذفی و 2‌بار نایب‌قهرمان جام حذفی که به‌دلیل تکراری‌بودن قهرمان لیگ و حذفی به این مسابقه رسیده است.
  از سال2006 تا 2008، اینتر و رم 3‌بار در این مسابقه حاضر بوده‌اند. در سال‌های‌1992 تا 1994، میلان 3‌بار پیاپی این جام را فتح کرد.
   دیدار یوونتوس و لاتزیو (5بار) تکراری‌ترین دیدار تاریخ سوپرجام است. یووه از سال‌2012 تا 2021 در این مسابقه حاضر بوده، یعنی در 10دوره پیاپی که این هم یک رکورد است. اینتر از سال2005 تا 2011 در سوپرجام حضور داشته است.
  آلگری، سرمربی میلان و سیمونه اینتزاگی هر کدام 3‌بار فاتح این جام شده‌اند و هر یک با پیروزی در دیدار امشب می‌توانند به رکورد فابیو کاپلو و مارچلو لیپی برسند و پرافتخارترین سرمربی تاریخ این رقابت‌ها شوند. اینتزاگی با لاتزیو و اینتر این جام را برده است.
  میلان غایب زیاد دارد. زلاتان ایبراهیموویچ، کرونیچ، مایک مانیان، فلورنتزی و بالوتوره تمرین نکرده‌اند و به این بازی نخواهند رسید. آنته‌ربیچ در شرایط مسابقه قرار گرفته. سالماکرز، مسینا و کیائر هم می‌توانند بازی کنند.
  در اردوی اینترمیلان شرایط کمی بهتر است. لوکاکو به تمرینات برگشته، هندانوویچ و بروزوویچ هم که مصدوم بودند، تمرین کرده‌اند. چالهان‌اوغلو، بارلا و میخیتاریان با تیم ذخیره‌ها تمرین کردند اما به این بازی می‌رسند.
   رافائل لیائو در 17‌بازی این فصل لیگ به‌طور مستقیم روی 13‌گل (8‌گل و 5‌پاس‌گل) نقش داشته است.
  بازی مقابل لچه یکصدمین بازی براهیم برای میلان بود؛ 15گل و 11پاس‌گل.
  لائوتارو مارتینس که در جام جهانی برای آرژانتین یک گل‌نزن بود، حالا در ترکیب اینتر می‌درخشد و گل می‌زند. او در 8بازی اخیر خود در سری‌آ، 8‌تأثیر مستقیم (6‌گل و 2‌پاس‌گل) ثبت کرده.
  از آوریل‌2022، اینتر در 12‌بازی خانگی در سری‌آ پیروز شده که در 5‌لیگ معتبر اروپایی هیچ تیمی بیشتر از این تعداد پیروزی کسب نکرده است (برابر با لانس فرانسه).
  فابیو مارسکا به‌عنوان داور اصلی دیدار سوپرکاپ بین میلان و اینتر و آلاندرو دی پائولو به‌عنوان نماینده رسمی VAR منصوب شدند.
  این دربی شماره234 دلامادونینا خواهد بود. نراتزوری (آبی‌وسیاه‌ها) 85بار شهرآورد میلان را فتح کرده‌اند و روسونوری 79بار.

در سال۲۰۱۱، ‌تیم‌های میلان و اینتر با یکدیگر روبه‌رو شدند تا برای اولین‌بار در تاریخ سوپرکاپ ایتالیا، 2تیم از یک شهر با یکدیگر مواجه شوند. شهرآورد میلان در سوپر جام ایتالیا۲۰۱۱ برگزار شد که طی آن میلان با نتیجه 2بر یک تیم اینتر را شکست داد.

ترکیب احتمالی میلان: تاتاروسانو، کالابریا، توموری، کالولو (کیائر)، تئو ارناندس، بن‌ناصر، تونالی، سالماکرز، براهیم دیاس، لیائو و ژیرو

ترکیب احتمالی اینتر: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دومفریز، گالیاردینی، چالهان‌اوغلو، میخیتاریان (بارلا)، دی‌مارکو، لائوتارو و ادین ژکو.

این خبر را به اشتراک بگذارید