• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 183040
+
-

بازنده سربلند

هندبال ایران بعد از پیروزی مقابل شیلی شکست قابل‌قبولی مقابل مونته‌نگرو در قهرمانی جهان داشت. ایران امشب در سخت‌ترین بازی مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد. این تیم می‌تواند دوباره شگفتی‌ساز شود؟

بازنده سربلند

در دیدار دوم، حریف سرسخت‌تر بود و بازی سخت‌تر و طبیعی بود که نتیجه برای تیم ملی هندبال ایران، چیزی جز شکست نباشد. تیم ایران که برای دومین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شده، شروع دور از انتظاری در این رقابت‎ها داشت و در بازی اول شیلی را برد، این پیروزی با اختلاف یک گل به‌دست آمد و قابل پیش‌بینی بود که بازی با مونته‎نگرو برای بازیکنان ایران سخت‌تر باشد. با این حال تیم وسلین وویوویچ بازنده مطلق نبود. بازیکنان ایران در یک بازی نزدیک 34 بر 31 به مونته‌نگرو باختند و هنوز هم از شانس‌های صعود گروه‌شان هستند.
مونته‌نگرو در بازی اول به اسپانیا باخته بود و ایران بعد از بازی با شیلی که به نخستین پیروزی تاریخ این تیم در مسابقات قهرمانی جهان منجر شد، مورد تحسین قرار گرفته بود. مونته‌نگرو نگران بود که ایران با انگیزه مضاعف از این پیروزی، شکست دوم را هم به این تیم تحمیل کند. آنها با همین ذهنیت بازی را شروع کردند و در همان دقایق اول چند امتیاز از حریف فاصله گرفتند. هر چند ایران در بعضی از دقایق بازی توانست فاصله را به یک امتیاز برساند اما موفق نشد بالاتر از این تیم قرار بگیرد و مونته‌نگرو تا لحظه‌های پایانی بازی برتری‌اش را حفظ کرد.
با اینکه بازیکنان ایران نتیجه را از دست دادند ولی بازی‌شان در حدی رضایت‌بخش بود که وویوویچ بعد از بازی با افتخار از آنها صحبت کند: «به تک‌تک بازیکنانم افتخار می‌کنم. آنها باید روی بازی‌های بعدی تمرکز کنند، خوب بازی کنند و از بازی‌ها لذت ببرند.» بازی بعدی ایران ساعت23 امشب مقابل اسپانیا برگزار می‌شود و با توجه به بردی که ایران مقابل شیلی به‌دست آورد، وویوویچ صعود تیم را تقریبا قطعی می‌داند.
وویوویچ، شنبه‌شب کار سختی داشت. او در حالی مقابل مونته‌نگرو قرار گرفته بود که سال‌های پیش، پیراهن تیم ملی این کشور را به تن داشت: «خیلی احساساتی شده بودم. همانطور که دیدید فامیلی بعضی از بازیکنان هم مثل من بود.» وسلین از تیمی که از ایران ساخته راضی است. او تیمی را که سال2015 در جهانی قطر هیچ‌ دستاوردی به جز شکست نداشت، به جایی رساند که شیلی را برد و در بازی مقابل تیم باتجربه مونته‌نگرو هم با اختلاف نزدیک باخت: «تیم ما اشتباهاتی داشت که نباید انجام می‌شد اما عملکرد خوبی داشتیم.» این رضایت را می‌شود در صحبت‌های بازیکنان هم دید. پویا نوروزی‌نژاد از اینکه خودش و هم‌تیمی‌هایش به اندازه کافی جنگیده‌اند، خوشحال است: «ما 60دقیقه یکدل جنگیدیم و با اینکه باختیم، خوشحالم. از این بازی کیف کردم. ما تیم جوانی داریم اما باتجربه مقابل تیم‌های اروپایی بازی می‌کنیم و این لذتبخش است.» پویا برتری بازیکنان مونته‌نگرو را تأیید می‌کند: «امیدوار بودیم این بازی را هم ببریم ولی کیفیت بازیکنان مونته‌نگرو بیشتر بود. اکثر آنها لژیونر هستند و تجربه خوبی دارند.» هندبال ایران هم لژیونر کم ندارد؛ بازیکنانی که در لیگ‌های مطرحی نظیر رومانی بازی کرد‌ه‌اند. اما بازیکنان باتجربه ایران، جای خودشان را به جوان‌ترها داده‌اند که بیشتر در لیگ ایران حضور دارند. محمدرضا اورعی هم اعتراف می‌کند که تیم به بی‌تجربگی بازیکنان باخت: «ما به بی‌تجربگی خودمان باختیم. در خیلی از دقایق بازی به آنها رسیدیم و سوار بازی شدیم اما نشد که ببریم. تجربه آنها بیشتر بود. مونته‌نگرو جزو تیم‌های تاپ دنیاست. قهرمان جهان شده و در المپیک حضور داشته است.»
کار ایران در بازی سوم سخت‌تر است. اسپانیا تیم سوم جهان است و از حالا می‌شود تیم برنده و بازنده را تشخیص داد. با این حال نوروزی‌نژاد بعید نمی‌داند در این بازی اتفاق خوبی برای تیم ایران بیفتد: «اگر ما هندبال اصولی بازی کنیم، هیچ‌چیز بعید نیست و می‌توانیم 60دقیقه در زمین برای بهترین نتیجه بجنگیم.» آیا ایران با این بازیکنان باانگیزه می‌تواند دوباره شگفتی‌ساز شود و هندبال جهان را غافلگیر کند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید