• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 183039
+
-

اخراج در حمایت از عطایی؟

سرمربی مس اخراج شد. گفته می‌شود مس تحت فشار فدراسیون والیبال و سرمربی تیم ملی این تصمیم را گرفته است

اخراج در حمایت از عطایی؟

بهروز عطایی که تا دیروز به‌خاطر سیلی زدن به بازیکن تیمش با انتقادات زیادی مواجه بود، حالا با اخراج سرمربی مس، بیش از پیش نگاه‌ها را متوجه خودش کرده است. آیا اسماعیل بادرنگین با خواست سرمربی تیم ملی برکنار شده است؟ این سؤالی است که از دیروز در جامعه والیبال ایران مطرح شده و با اینکه کسی جواب مشخصی برای آن ندارد اما خیلی‌ها نقش عطایی را در این اتفاق پررنگ‌تر از هر عامل دیگری می‌بینند.
با اینکه تا قبل از هفته هفدهم لیگ برتر والیبال، هراز آمل تیم صدرنشین لیگ شرایط خوبی نداشت و با 3شکست طی 4هفته متزلزل نشان داده بود اما انتظار نمی‌رفت دیدار این تیم مقابل مس قعرنشین، جنجالی شود. تیم عطایی که در این بازی یک ست از دست داد، همچون تیم حریف که برای خلاصی از انتهای جدول دست‌وپا می‌زند، پرخاشگر بود و اعتراضات زیادی به داوری داشت. تا جایی که سرمربیان 2 تیم درگیری لفظی داشتند و عطایی برای آرام کردن تیمش به‌صورت یکی از بازیکنانش هم سیلی زد. اما این بازی به جز شکست، تبعات دیگری هم برای مسی‌ها داشت. دیروز خبر رسید که باشگاه بادرنگین را از سرمربیگری این تیم اخراج و محمد محمدکاظم را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. توضیح باشگاه برای این تصمیم این است که مس با بادرنگین نتیجه نگرفته اما سؤال این است که چرا در هفته پنجم دور برگشت و بعد از مصاحبه‌ای که بادرنگین علیه عطایی انجام داد و او را به دروغگویی متهم کرد، این اتفاق افتاد. آیا مدیران باشگاه از جایگاه تیم خبر نداشتند و مثل بقیه تیم‌ها نمی‌توانستند در نیم‌فصل تغییرات ایجاد کنند؟ بادرنگین دیروز با چند خبرگزاری صحبت کرد و گفت که باشگاه توضیحی برای اخراجش نداشته است: «فقط گفتند باید بروی.» او هم مثل بقیه فکر می‌کند: «فکر می‌کنم فدراسیون به‌خاطر حواشی بازی با هراز و آقای عطایی به باشگاه فشار آورده باشد.»
از روزی که قرار شد سرمربیگری تیم ملی به مربی ایرانی سپرده شود و این مربی اجازه تیمداری در لیگ برتر را داشته باشد، قابل پیش‌بینی بود که اتفاقاتی غیرمعمول در لیگ بیفتد. تا پیش از این گفته می‌شد عطایی بعضی از بازیکنان را با وعده دعوت به تیم ملی مجبور می‌کند با مبلغ کمتر در تیمش بازی کنند و بعضی از بازیکنان را هم به‌خاطر اینکه پیشنهاد بازی در تیمش را رد کرده‌اند، به تیم ملی دعوت نکرده است. حالا هم اخراج سرمربی یک تیم را به او ربط می‌دهند. فدراسیون با این توجیه که مربیان ملی قراردادی با فدراسیون ندارند، اجازه کار در لیگ را به آنها داده است. اما با این اتفاقات اعتبار سرمربی تیم ملی زیر سؤال نمی‌رود؟ هر چند در این اتفاق بیشتر از سرمربی خود فدراسیون است که با انتقاد روبه‌رو است. سیلی عطایی به بازیکنش در جامعه جهانی والیبال بازتاب داشت و بعید نیست اخراج سرمربی یک تیم در حمایت از سرمربی هم خبرساز شود. در کنار این اتفاقات مصطفی کارخانه هم به‌عنوان مشاور تیم مس معرفی شده است. کارخانه از چهره‌های نزدیک به فدراسیون و از حامیان اصلی عطایی است. او چه در لیگ جهانی و چه در مسابقات قهرمانی جهان بعد از هر نتیجه‌‌ای از سرمربی تیم و برنامه‌هایش حمایت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید