• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 182976
+
-

با مردم/تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی منصفانه نیست

تعطیلی دانشگاه باعث شد برخی خوابگاه‌ها هم تعطیل اعلام شوند که این عادلانه نیست در شرایطی که برف بسیار سنگین و تردد سخت است امثال من که از گناباد دانشجوی تهران هستیم چطور به شهرمان بازگردیم. از طرفی لغو امتحان یک روز به‌معنای لغو همه امتحانات نیست. مسئولان دانشگاه بگویند من در تهران که غریب هستم کجا بمانم تا خوابگاه گرم و قابل سکونت شود و اگر به شهرم بازگردم و باقی امتحانات برگزار شود تکلیف من چیست و چطور خودم را به تهران برسانم؟
لعیا زیراچی دانشجوی فیزیک

به رزمندگان بیمه‌پرداز اختیاری تخفیف بدهند
شماری از رزمندگان هستند که شاغل در نهاد و اداره‌ای خاص نبوده و شغل آزاد داشته‌اند اغلب این قشر بیمه پرداز اختیاری بوده و بیمه اجباری نداشته‌اند. دولت به این دسته از رزمندگان کمک معیشت بدهد و بیمه آنها را رایگان یا با تخفیف درنظر بگیرد. همچنین سهام عدالت به همه رزمندگان دارای سوابق جبهه از دیگر خواسته‌های این قشر است.
فلاحت‌پور از زنجان

مرغداران درآستانه خطر ورشکستگی هستند
خرید مرغ با شرایط اقتصادی فعلی به هر حال کاهش داشته است و دلیل هم بالا رفتن قیمت است. ما هم به‌عنوان تولید‌کننده با افزایش قیمت خوراک مرغ، دستمزد کارگر و بالا رفتن نرخ آب و برق و سایر خدمات روبه‌رو هستیم و ناگزیریم که قیمت فروش را بالا ببریم. اگر مسئولان فکری برای اصلاح این وضعیت نکنند به‌زودی شاهد ورشکستگی تعداد زیادی از مرغداری‌ها خواهیم بود.
احدزاده از ملارد

پیامک
تعطیلی یا عدم‌تعطیلی دانشگاه‌ها باید سراسری باشد
وقتی تعطیلی دانشگاه‌ها سراسری باشد دانشجویان تکلیف خود را می‌دانند. با توجه به امکان پیش‌بینی هوا تا حتی یک‌ماه آینده با دقت بالا چرا یک تصمیم قاطع و سراسری اعلام نمی‌کنند. روز شنبه امتحان ما لغو شد و من که ساکن قزوین هستم به شهرم بازگشتم، اما امتحان یکشنبه لغو نشد و من در بارش برف و سنگینی ترافیک نتوانستم به امتحان برسم. درحالی‌که برخی دانشگاه‌ها یکشنبه را هم تعطیل کردند. بهترین کار تعطیلی سراسری همه دانشگاه‌ها برای چند روز مشخص بود تا کسی بلاتکلیف نشود.
مسعودی دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی

ساعت کاری کارمندان مطابق با شغل و ضرورت حضورشان تعریف شود
در بسیاری از کشورهای پیشرفته خصوصا بعد از همه‌گیری کرونا شرکت‌ها و ادارات بزرگ تغییر رویه داده و آن دسته از مشاغل که در آن کارمندان با ارباب رجوع سرو کار ندارند و قادرند کار و وظیفه خود را از راه دور انجام دهند یا در محل کار حاضر نمی‌شوند و یا حضور آنها مدت کوتاهی است. این تصمیم علاوه بر کاستن از بار ترافیکی شهر موجب صرفه جویی در هزینه‌های آب و برق و گاز و جلوگیری از استهلاک وسایل اداری و بسیاری موارد دیگر خواهد شد. اجرای این طرح در کشورمان که همواره با معضل ترافیک سنگین و مصرف بی‌رویه انرژی روبه‌روست قطعا تبعات مفید و قابل توجهی را خواهد داشت.
مهرتاش از تبریز

وعده ساخت بیمارستان در شهر قوچان عملی نشد
متأسفانه وعده ساخت بیمارستان در قوچان در حد حرف و به‌اصطلاح روی کاغذ مانده است. تنها کاری که مسئولان برای تحقق این وعده کرده‌اند نصب یک تابلو است! بهتر است قبل از اعلام چنین وعده‌هایی جوانب اجرایی آن را خوب بسنجند تا اگر امکان عملی شدن آن نیست مردم بیهوده دلخوش و امیدوار نشوند.
قویدل از قوچان

پیام
تحویل خودرو مطابق وعده عملی نشد

مهر‌ماه امسال برای تحویل یک دستگاه خودروی کوییک ثبت نام کردیم. طبق وعده خود شرکت سایپا می‌بایست آخر آذرماه خودرو را تحویل می‌گرفتیم اما هنوز هیچ خبری نیست و در پاسخ به پیگیری ما هم می‌گویند که دستوری برای فاکتور شدن آن نیامده است. این بدقولی‌ها مشتریان را نسبت به‌خودروسازان داخلی دلسرد می‌کند. باید راهی برای پیگرد قانونی این قبیل خلف وعده‌ها وجود داشته باشد تا از تکرار آن جلوگیری شود.
عدالتیان از تهران

سامانه رشد سازمان آموزش و پرورش مجددا راه‌اندازی شود
 یکی از اقدامات مفید و جالب آموزش و پرورش راه‌اندازی سامانه رشد بود که دانش‌آموزان از طریق آن به مجلات اینترنتی و همچنین کتاب گویا دسترسی داشتند و از مطالب آنها استفاده می‌کردند. متأسفانه مدت‌هاست که این سامانه از کار افتاده و خدمات خود را ارائه نمی‌دهد. از مسئولان آموزش و پرورش درخواست داریم تا نسبت به راه‌اندازی مجدد آن اقدام کنند.
نوراللهی از سمیرم

یارانه‌ها در سال جدید افزایش پیدا کند
حقیقتا رقم یارانه‌های واریزی هیچ تناسبی با میزان تورم و گرانی ندارد. یارانه به‌معنای کمک هزینه است و باید به اندازه‌ای باشد که حداقل بخشی از مخارج مردم را پوشش دهد. رقم فعلی به اندازه خرید روزانه هم نیست از مسئولان درخواست داریم تا در سال جدید پیش رو رقم واریزی یارانه‌ها را متناسب با تورم تعیین کنند.
امامی از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید