• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 182943
+
-

عدد خبر

670 هزار
نفر از معلمان ارزیابی پرونده رتبه‌بندی شدند. به ‌گفته محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش مابقی معلمانی که به مرور اضافه شدند و بارگذاری مدارک را انجام دادند نیز در دستور کار ارزیابی قرار می‌گیرند و به مرور کار ارزیابی‌شان انجام می‌شود. ارزیابی به‌صورت تصادفی و کشوری انجام می‌شود و همکاری که ارزیابی انجام می‌دهد پرونده معلمانی به غیر از استان خودش را بررسی می‌کند.

15هزار
و 920نفر  در 8 روز گذشته از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند. به‌گفته مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۳هزار و 3نفر اسکان اضطراری، ۳۱نفر به مناطق امن و ۳۸نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳نفر از هموطنان نیز در این مدت زمان جان خود را از دست دادند. همچنین در این مدت ۸۱۸دستگاه خودرو از برف رها‌سازی‌ شدند. در این عملیات‌ها 505تیم عملیاتی شامل 1810 امدادگر حاضر بودند.

2/7 میلیون
 واحد مسکونی  در بافت فرسوده وجود دارد. نیمی از این واحدها یعنی حدود یک‌میلیون ‌و۳۸۰هزار واحد در کلانشهرها و مراکز استان‌هاست. تاکنون ۲۲۰هزار از واحدهای فرسوده، نوسازی شده، اما 2میلیون ‌و۷۰۰هزار واحد همچنان باقی است اگر حادثه‌ای مانند زلزله بم اتفاق بیفتد جان 10میلیون نفر جمعیت ساکن در این بافت‌ها به‌شدت در خطر است. به‌گفته معاون وزیر راه و شهر‌سازی‌ به‌جای ۲۲۰هزار واحد فرسوده‌ای که تخریب و نوسازی شده ۷۱۰هزار واحد ساخته شده است.‌

84 درصد
ظرفیت‌های دانشگاهی کشور متعلق به پس از انقلاب اسلامی است. هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی نشانگر این موضوع است که انقلاب اسلامی علاوه بر انقلاب دینی، فرهنگی و مذهبی، یک انقلاب علمی نیز بوده است و توجه به تولید علم و شکوفایی و بالندگی علمی از دغدغه‌های اصلی جمهوری اسلامی است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :