• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182900
+
-

نقاشی 400میلیونی دختر چابهاری

طرح خوب
نقاشی 400میلیونی دختر چابهاری

با شنیدن خبر فروش نقاشی دختر چابهاری به مبلغ 400میلیون تومان، شاید فکر کنید داریم از یک هنرمند نام‌آشنا و معروف حرف می‌زنیم که نقاشی‌اش در قابی نفیس جا خوش کرده و در حراج تهران چکش خورده، اما ماجرا چیز دیگری است.
 این نقاشی ارزشمند توسط دختربچه‌ای از روستاهای چابهار کشیده شده، دختری معلول، ساکن یکی از محروم‌ترین روستاهای چابهار. در واقع جمعی از جوانان محله تهرانپارس که هر‌ماه در قالب «گروه جهادی شهید بلوکات» به روستاهای استان‌های محروم و مرزی می‌روند، در جدیدترین فعالیت جهادی‌شان،‌ ماه گذشته برای ساخت سرویس بهداشتی به یکی از روستاهای چابهار سر زدند و برای سیما، دختربچه معلولی که به‌دلیل معلولیت مادرزادی توان استفاده از سرویس بهداشتی کپری را نداشت، سرویس بهداشتی ویژه معلولان ساختند.
 سیما هم این نقاشی را کشید و برای قدردانی به این گروه هدیه داد. گروه جهادی هم نقاشی را در فضای مجازی و گروه‌ها و کانال‌ها به اشتراک گذاشتند و ماجرا را توضیح دادند. بلافاصله نیکوکارانی که عضو گروه بودند، درخواست خرید نقاشی را مطرح کردند و تعداد زیادی از نسخه پرینت گرفته شده از این نقاشی به فروش رفت.
 بعد هم این 400میلیون جمع‌آوری شده از فروش نقاشی سیما، علاوه بر اینکه هزینه ساخت ۷۰ سرویس بهداشتی در روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان را تامین کرد، هزینه خرید لباس و کفش برای همه بچه‌های روستای محل زندگی سیما شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید