• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182890
+
-

با مردم/دولت به فکر اعلام نرخ اجاره‌بها باشد

 اگر دولت زودتر فکری برای اعلام نرخ اجاره‌بها و سقف و کف آن نباشد بی‌شک با جمع زیادی از شهروندان بی‌خانمان روبه‌رو خواهیم شد که نه‌تنها در مکان‌های پایین‌تر شهر که اصلا قادر به رهن و اجاره نخواهند بود. مهاجرت آنها به دیگر شهرها با توجه به شاغل بودنشان در تهران هم خود داستانی دیگر است.
حمدیه از تهران

ابتدا مشاغل موجود را حفظ کنید
طی دو سال سه بار تغییر شغل دادم و اکنون نیز بیکارم. آن وقت در سامانه نام من به‌عنوان شاغل ثبت است! اول بار به‌دلیل شیوع کرونا تعدیل شدم، بار بعد به‌دلیل نوسان ارز از شرکت سازنده تابلو تعدیل شدم و بار سوم به‌دلیل ورشکستگی کارخانه و... درحالی‌که دو فرزند کوچک دارم. هر بار چند ماهی بیکار بودم و هر بار بیمه‌ام دستخوش تغییر شد. مسئولان شغل‌های موجود را حفظ کنند و بعد فکری برای ایجاد شغل کنند.
عارفی از ساری

گرفتن کارمزد اعلام موجودی برخلاف عرف بانکداری بین‌المللی است
کسر مبلغی به‌عنوان کارمزد اعلام موجودی که مدت‌هاست توسط بعضی از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها انجام می‌شود، برخلاف عرف بین‌المللی بانکداری است. با توجه به سودهای کلانی که بانک‌ها از گردش پول و سپرده‌ها و اندوخته‌های مردم کسب می‌کنند اخذ این مبلغ کاملاً ناعادلانه است. جا دارد مسئولان بانک مرکزی هر چه زودتر دستور توقف این روند را صادر کنند تا بیش از این در حق مردم اجحاف نشود.
 ثلاثوند از تهران

پیامک
کیفیت نان در بعضی نانوایی‌ها به‌شدت پایین است

نان بی‌کیفیت بعد از همه داستان‌های نان قصه جدید ماست. اغلب نانوایی‌ها نان‌هایی با پشت سیاه و بدمزه می‌پزند که طعم سال گذشته را نیز ندارد چه رسد به سنوات قبل‌تر. برخی عنوان می‌کنند آردهای غیراستاندارد استفاده کرده و آردهای سهمیه‌ای خود را می‌فروشند. لطفا تعزیرات و اتحادیه‌های نانوایان بر این موضوع نظارت جدی کنند که با سلامت جامعه در ارتباط است.
مختاری از تهران

حرم حضرت معصومه (س) به افراد ناتوان ویلچر بدهد
مادرم فلج است و امکان راه رفتن ندارد و ما امکان بردن ایشان به زیارت را نداریم چرا که در حرم حضرت معصومه(س) در قم ویلچر نمی‌دهند و برای گرفتن ویلچر که موجود دارند باید کلی مراحل طی کرد.لطفا این روند تسهیل شود که امثال ما بتوانیم والدینمان را به زیارت ببریم.
طبیبی از کاشان

به رزمندگان بیمه‌پرداز اختیاری تخفیف بدهند
شماری از رزمندگان هستند که شاغل در نهاد و اداره‌ای خاص نبوده و شغل آزاد داشته‌اند اغلب این قشر بیمه‌پرداز اختیاری بوده و بیمه اجباری نداشته‌اند. دولت به این دسته از رزمندگان کمک معیشت بدهد و بیمه آنها را رایگان یا با تخفیف درنظر بگیرد. همچنین سهام عدالت به همه رزمندگان دارای سوابق جبهه از دیگر خواسته‌های این قشر است.
فلاحت‌پور از زنجان

تعطیلی به‌خاطر گاز و برف و آلودگی هوا راهکار نیست
اینکه مسئولان در مسائلی مانند بارش برف، ‌آلودگی هوا یا کمبود گاز و امثالهم اقدام به تعطیلی کل شهر می‌کنند نه‌تنها راهکار نیست که از ریشه درست نیست. تعطیلی پاک کردن صورت مسئله است درحالی‌که بررسی مسئله و یافتن راهکار آن وظیفه کسانی است که ما با انتخاب‌شان به آنها وکالت داده‌ایم که مشکلات را از جانب ما حل کنند و بابت همین هم حقوق و مزایا و امتیاز بگیرند. تعطیلی کل استان البرز که کلانشهر چند میلیونی کرج مرکز آن است جز ضرر عایدی دیگری ندارد.
زیبنده از کرج

پیام
خرید نان لواش در شهرک اندیشه معضل شده است

هر روز یک صف بلند خرید نان در شهرک اندیشه (پیله سحران) تشکیل می‌شود چرا که یک شهرک 25هزار نفری تعداد انگشت‌شماری نانوایی لواش دارد و چه بسا نصف روز یک شهروند ساکن در این شهرک در صف نان بگذرد .
عیسوی از اندیشه

علت قطع آنتن ایرانسل در شهرک صنعتی خاوران بررسی شود
آنتن ایرانسل در اغلب مواقع در شهرک صنعتی خاوران قطع است اگر هم قطع نباشد آنتن‌دهی ضعیف و بی‌کیفیت است. این موضوع با هر بار قطع برق که اخیرا بیشتر شده است، بدتر هم می‌شود و آنتن ایرانسل برای ساعات طولانی کاملا قطع است که باعث می‌شود کارهای مرتبط با اینترنت روی زمین بماند. لطفا علت این موضوع بررسی و رفع نقص شود.
بهرامی از خاوران

نادیده گرفتن ایمنی عامل آتش‌سوزی شرکت‌ها و پاساژهاست
در سال‌های اخیر خبرهای متعددی از آتش‌سوزی پاساژ، کارخانه و امثالهم شنیده‌ایم که بی‌شک علت این امر قدیمی بودن تجهیزات و وسایل ایمنی و بی‌اهمیت تلقی کردن آنهاست. چه بسا اگر تجهیزات برقی و تاسیساتی و نیز ادوات ایمنی بررسی شده و هر سال در موعد مقرر شارژ و رفع نقص شوند بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها که منجر به خسارات گسترده می‌شود به این وسعت رخ ندهد. چند روز پیش خبری از آتش‌سوزی در یک لابراتوار در شهر صنعتی البرز در استان قزوین آمد که 4کشته هم داشت. بی‌شک علت این امر رعایت نکردن ایمنی است چرا که در کشور ما عادت نداریم تا حادثه‌ای رخ نداده آن را جدی تلقی کنیم.
جباری از قزوین



 

این خبر را به اشتراک بگذارید