• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182878
+
-

بازی در نقش تاجر خارجی برای سرقت 50میلیارد طلا

مردی نقش تاجر خارجی را بازی کرد و به بهانه خرید، 50میلیارد طلا و جواهر را به سرقت برد.
به گزارش همشهری، ‌چندی قبل رهگذرانی که از خیابانی در مرکز تهران عبور می‌کردند چشمشان به مردی افتاد که نیمه جان روی زمین افتاده بود. با گزارش ماجرا به اورژانس، مرد جوان که از هوش رفته بود، برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.
هنوز مشخص نبود که ماجرا از چه قرار است تا اینکه مرد جوان به‌هوش آمد و ماجرای سرقتی میلیاردی را فاش کرد. او که طلا فروش است، توضیح داد که به دام سارقان گرفتار شده و همه سرمایه‌اش را که 50میلیارد تومان بوده از دست داده است. مرد جوان گفت: من صاحب یک مغازه طلافروشی هستم و حدود 3‌ماه قبل مردی برای خرید طلا به مغازه‌ام آمد و مدعی شد که تاجر است. او سر صحبت را باز کرد و گفت چون سرمایه‌اش زیاد است دلش می‌خواهد در زمینه خرید و فروش طلا نیز فعالیت کند. او از من خواست تا به او مشاوره بدهم که چه زمانی برای خرید طلا و بعد فروش آن مناسب است تا او هم به سود خوبی برسد.  وی ادامه داد: مرد تاجر با چرب زبانی اعتماد مرا به‌خودش جلب کرد و حتی چند معامله هم با یکدیگر انجام دادیم. او اکثر مواقع پول خرید طلا را به دلار پرداخت می‌کرد و می‌گفت به واسطه شغلش، معمولا با دلار کار می‌کند. این رفتارهای او موجب شد تا اعتمادم نسبت به مرد جوان بیشتر جلب شود تا اینکه سرانجام نقشه بزرگش را عملی کرد. مرد طلافروش ادامه داد: تاجر جوان می‌گفت یکی از دوستانش قرار است از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ایران بیاید و یک معامله سنگین انجام بدهد. او مدعی بود که دوستش یک تاجر بین‌المللی بزرگ است که قصد خرید طلا دارد و پول آن را به دلار می‌پردازد. من هم با توجه به اینکه به او اعتماد پیدا کرده بودم حاضر شدم با تاجر خارجی وارد معامله شوم.
 وی گفت: آنها از من خواستند معادل 50میلیاردتومان طلا و جواهر تهیه و با تاجرخارجی معامله کنم. آنها روز حادثه مرا به خانه‌ای در مرکز تهران دعوت کردند و من هم بی‌خبر از نقشه آنها، با یک ساک پر از طلا وجواهر به محل قرار رفتم. وی گفت: به جز تاجر ایرانی، ‌تاجر خارجی و 2نفر دیگر هم حضور داشتند. محل قرارمان هم خانه‌ای مجلل بود در مرکز تهران که می‌گفتند متعلق به یکی از آنهاست. در آنجا بساط ناهار را به پا کردند که من بعد از خوردن آن دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم و متوجه شدم سارقان با غذای مسموم مرا بیهوش کرده و پس از سرقت 50میلیارد تومان طلایی که همراهم بود مرا در خیابان رها کرده و گریخته‌اند.
با اظهارات مرد طلافروش، ‌پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد. گروهی از مأموران پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای بازداشت سارقان آغاز کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید