• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182887
+
-

در 3حادثه جداگانه 7نفر به‌دلیل مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان باختند

پرسه مرگبار قاتل نامرئی در روزهای سرد

مسمومیت با گاز منواکسید کربن هر روز قربانیان تازه‌تری می‌گیرد و در جریان 3حادثه در زاهدان، مشهد و شهرقدس 7نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری، نخستین مورد گازگرفتگی به حادثه‌ای مربوط می‌شود که ظهر روز جمعه در زاهدان اتفاق افتاد. این حادثه در خانه‌ای واقع در خیابان شهید رجایی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 2نفر از ساعتی پیش به‌دلیل نشت گاز منواکسیدکربن از لوله بخاری دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند. در این شرایط بود که پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی منتقل شد.
دومین حادثه در مشهد اتفاق افتاد و جان 2نفر را گرفت. محمد علیشاهی، مسئول روابط‌عمومی مرکز اورژانس مشهد در این‌باره گفت: از جمعه تا صبح شنبه بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در خراسان رضوی ۲نفر جان خود را از دست دادند و ۳۸نفر نیز دچار مسمومیت شده‌اند. او در ادامه گفت: قربانیان گازگرفتگی مردی ۳۵ساله و زنی ۵۹ساله بودند که بر اثر نشت گاز دچار مسمومیت شدند. در ۱۳مورد حادثه گازگرفتگی دیگر نیز ۳۸نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند که ۲۲نفر از آنان توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی در محل درمان شدند.
اما بیشترین تعداد قربانیان گازگرفتگی مربوط به حادثه‌ای بود که صبح دیروز (شنبه) در شهر قدس واقع در استان تهران اتفاق افتاد. دکتر یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران درباره این حادثه گفت: ساعت ۱۰:۳۶ دقیقه صبح یکشنبه یک مورد حادثه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به مرکز فوریت‌های۱۱۵ اورژانس اطلاع داده شد که به‌دنبال آن یک دستگاه موتورلانس و 2دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در شهر قدس، انتهای طالقانی، خیابان مالک اشتر اعزام شدند.
او ادامه داد:‌ با حضور عوامل اورژانس در محل مشخص شد که 3نفر شامل 2مرد ۲۶ و ۴۸ساله و یک زن ۴۶ساله جان خود را از دست داده‌اند. در این شرایط تکنیسین‌های اورژانس محل را به عوامل انتظامی مستقر در محل تحویل داده و به ماموریت خود خاتمه دادند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید