• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182872
+
-

در انتظار بودجه ضدتورمی

چهره روز
در انتظار بودجه ضدتورمی

سیدشمس‌الدین حسینی، به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۲ انتخاب شد. آیا او با سوابقی که در حوزه‌های اقتصادی دارد، می‌تواند با تکیه‌ بر تجربیات خود، موفقیت ضدتورمی بودجه1402 را تضمین کند؟
سیدشمس‌الدین حسینی، پس از پایان برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه1402، با اشاره به اینکه لایحه بودجه حداقل با 20روز تأخیر به مجلس ارائه شده است، اعلام کرد: جلسات این کمیسیون براساس آیین‌نامه خاصی که در کمیسیون تدوین می‌شود و به تصویب می‌رسد اداره خواهد شد و باید با جدیت بیشتری کار بررسی بودجه1402 دنبال شود؛ به همین دلیل ابتدا بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون مدنظر قرار می‌گیرد و همچنین در نوبت عصر، این کمیسیون ویژگی‌های لایحه بودجه را به بحث و بررسی می‌گذارد.
سیدشمس‌الدین حسینی از سال1374 به‌مدت 3سال عضو هیأت‌رئیسه سازمان برنامه‌وبودجه بوده و از سال1381 نیز به‌مدت 6سال مدیرکل مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی بوده است. معاون وزیر رفاه، دبیر طرح تحول اقتصادی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی از دیگر مسئولیت‌های او بوده است. نکته قابل‌توجه این است که در دوره مسئولیت حسینی در وزارت امور اقتصادی و دارایی، اجرای طرح‌های بزرگی نظیر هدفمندسازی یارانه‌ها، سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی، سهام عدالت و طرح مسکن مهر در دستور کار قرار داشته و اکنون او در شرایطی متولی کمیسیون تلفیق بودجه1402 است که طرح‌هایی از همین جنس (طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، نهضت ملی مسکن، واگذاری سهام عدالت به‌جاماندگان و تسریع واگذاری اموال دولتی) در دستور کار قرار دارد که قطعا بر بودجه سال آینده نیز اثرگذار خواهند بود.
وضع فعلی اقتصاد و تورم، می‌تواند پاشنه‌آشیل تحقق منابع بودجه باشد و شرط ضد‌تورمی بودن بودجه نیز خنثی‌سازی این پاشنه‌آشیل است. باید دید آیا حسینی می‌تواند اعمال نظر نمایندگان در جداول بودجه را تعدیل کند یا نه؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :