فرناز محمدزاده-روزنامه نگار
مرکز مطالعات و برنامهریزی شهرداری تهران، در قالب یکبرنامه نظرسنجی از تعدادی از شهروندان به روشهای گوناگون، سؤالاتی را پیرامون انتظاراتشان از مدیریت شهری و همچنین میزان رضایتمندی آنها از اقدامات انجام شده شهرداری تهران طی 15ماه فعالیت در این دوره پرسیده است.
سنجش نظرات، در کنار طرح «من شهردارم» که بهمدت 3هفته برگزار شد، کمک بزرگی به شورای شهر و شهرداری تهران برای تنظیم بودجه سال آینده در راستای اولویتبندی پروژهها و برآوردهسازی خواسته مردم میکند. این در حالی است که سنجش نظرات شهروندی از سوی مرکز مطالعات، بیشک در تدوین برنامه 4ساله چهارم توسعه شهر تهران نیز مؤثر واقع خواهد شد. اگرچه جزئیات بسیار زیادی از این نظرسنجی در اختیار همشهری قرار نگرفته اما مهمترین اطلاعاتی که مرکز مطالعات ارائه داده، در زیر آمده است.
در مجموع
«میانگین رضایتمندی از شهرداری تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه طبق نظرسنجی: بیش از ۵۰درصد»
بیشترین رضایتمندی: مناطق 3 و 14
کمترین رضایتمندی:مناطق 4 و 9
در حوزه فنی و عمرانی؛
شاخصهای ارزیابی حوزه فنیوعمرانی:
وضعیت آسفالت معابر در منطقه محل سکونت
وضعیت کفپوش پیادهرو در منطقه محل سکونت
وضعیت رسیدگی و رفع مشکل معابر(لکهگیری آسفالت، اصلاح نهر و جداول، همسطحسازی دریچهها، رفع خرابیها و...) در منطقه محل سکونت
وضعیت کارگاههای ساختمانی شهرداری در منطقه محل سکونت
نتایج ارزیابی اقدامات شهرداری در این حوزه
بیشترین رضایتمندی: مناطق 3، 14 و 22
کمترین رضایتمندی: مناطق ۹، ۱۷ و ۱۹
شاخصهای ارزیابی حوزه خدماتشهری:
وضعیت رفتوروب معابر و جویها در محل سکونت
تخلیه بهموقع مخازن زباله و شستوشوی آن و رعایت موارد بهداشتی در جمعآوری زباله محل سکونت
وضعیت اطلاعرسانی و آموزش جمعآوری پسماند خشک از درب منزل محل سکونت
وضعیت بوستانهای سطح منطقه(نظافت و آراستگی، درختکاری، گلکاری، چمن، جای نشستن، آبخوری، تجهیزات ورزشی همگانی، سرویس بهداشتی، روشنایی) در محل سکونت
وضعیت زمین بازی کودکان در بوستان محل سکونت
زیباسازی منطقه محل سکونت (مثل تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی، المانهای(نمادهای) شهری، نورپردازی و زیباسازی پلهای عابر، نقاشی دیواری، آبنما)
نظافت و پاکیزگی سرویسهای بهداشتی متعلق به شهرداری سطح منطقه
رسیدگی به آبگرفتگی معابر محل سکونت هنگام بارندگی
دسترسی به میادین میوه و ترهبار در منطقه محل سکونت
کنترل حیوانات و حشرات موذی مثل موش و مهار سگهای ولگرد و پشه درختان در منطقه محل سکونت
ساماندهی دستفروشان و سد معبرصنفی(در پیادهروها، چهارراهها، وانتی و گاری دستی و...) درمحل سکونت
نتایج ارزیابی اقدامات شهرداری در این حوزه
بیشترین رضایتمندی:مناطق 3، 5 و 14
کمترین رضایتمندی:مناطق 10، 20 و 21
شاخصهای ارزیابی در حوزه معماری و شهرسازی
وضعیت خدمات مرتبط با صدور پروانه
وضعیت خدمات مرتبط با گواهی پایان کار
وضعیت خدمات مرتبط با نوسازی
وضعیت خدمات مرتبط با کمیسیون ماده 100
وضعیت ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک شهر
وضعیت محوطه و حصار کارگاهی ساختمانهای در حال ساخت(سد معبر، لفاف ساختمانی، وضعیت حصار)
مناسبسازی فضاهای شهری و اماکن عمومی مثل پیادهروها و پارکها برای استفاده کمتوانان جسمی(معلولانو افراد مسن)
نتایج ارزیابی اقدامات شهرداری در این حوزه
بیشترین رضایتمندی: مناطق 1، 3 و 18
کمترین رضایتمندی: مناطق ۱۷، ۱۹ و ۲۰
شاخصهای ارزیابی در حوزه حملونقلوترافیک:
وضعیت دسترسی به ایستگاه اتوبوس
وضعیت حضور بهموقع و منظم اتوبوس
کیفیت و تمیزی ایستگاههای اتوبوس
نصب علائم ترافیکی و چراغهای راهنمایی رانندگی در سطح منطقه
وضعیت پلهای مجهز به پله برقی عابر پیاده
راحتی و امنیت پیادهروها از نظر موانع و موتوریها در این منطقه
دسترسی به ایستگاههای تاکسی خطی در این منطقه
حضور بهموقع و منظم تاکسیهای خطی
روان بودن ترافیک در سطح منطقه شما
نتایج ارزیابی اقدامات شهرداری در این حوزه
بیشترین رضایتمندی: مناطق 14،13و16
کمترین رضایتمندی: مناطق ۲۰، ۲۱ و ۱۸
شاخصهای ارزیابی حوزه فرهنگی و اجتماعی:
ساماندهی کودکان کار و زباله گردها
ساماندهی معتادان، کارتنخوابها
احساس امنیت زنان در سطح منطقه محل سکونت
اجرای برنامههای ورزش همگانی و مسابقات ورزشی شهرداری در منطقه شما
رسیدگی به فضاهای ناایمن و بیدفاع شهری (ایجاد روشنایی و یا حصارکشی...)
اجرای برنامههای مناسبتی (فرهنگی، ملی و مذهبی) در سطح منطقه
کیفیت خدمات ارائه شده در سرای محله
نتایج ارزیابی اقدامات شهرداری در این حوزه
بیشترین رضایتمندی:مناطق 5،3 و14
کمترین رضایتمندی: مناطق ۹، ۱۲ و ۱۷
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب :
182821
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/KOLkr
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved