• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182811
+
-

دندان‌های مصنوعی استقلال

تیمی که بیشترین مهاجمان لیگ را دارد، طی 430دقیقه اخیر فقط 3گل از روی نقطه پنالتی زده

دندان‌های مصنوعی استقلال

بهروز رسایلی

در فوتبال مهاجمان را به‌اصطلاح دندان‌های هر تیم می‌دانند، اما به‌نظر می‌رسد استقلال امسال گرفتار انبوهی از دندان‌های مصنوعی شده است! ابتدای فصل زمانی که آبی‌ها در حال بستن تیم بودند، چیزی که خیلی جلب توجه می‌کرد حضور پرشمار فورواردها در این تیم بود. امثال ارسلان مطهری، کوین یامگا و آرمان رمضانی از قبل ماندند و وینگرها یا مهاجمان هدفی همچون سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، رضا میرزایی و محمد محبی هم به این جمع افزوده شدند. باشگاه استقلال که انگار عطش خرید مهاجم در آن فروکش نمی‌کرد، بعدتر به هر قیمتی شده مهدی قائدی را هم برگرداند تا به اندازه یک تیم کامل فوتبال فقط مهاجم داشته باشد! آنها تازه کاوه رضایی را هم گرفتند، با این حال چون فهرست‌شان پر شده بود، این بازیکن به تراکتور پیوست. حالا اما با رسیدن قطار مسابقات این فصل به نیمه راه، روشن شده که انبوه مهاجمان کار چندانی برای استقلال از پیش نبرده‌اند و وضع این تیم در خط حمله اصلا چنگی به دل نمی‌زند.

  3پنالتی در 4بازی
استقلال بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی را به سختی و با 2ضربه پنالتی در آخرین دقایق وقت‌های اضافی به سود خود به پایان برد. به این ترتیب این تیم در 4بازی آخرش تنها موفق به ثبت 3گل شده که هر 3از روی نقطه پنالتی بوده است. دیگر گل استقلال در برابر نفت آبادان از روی نقطه پنالتی زده شد، وگرنه این تیم برابر مس رفسنجان و تراکتور در لیگ موفق به گلزنی نشد. با توجه به 120دقیقه‌ای شدن دیدار با تراکتور، استقلال در 390دقیقه اخیر فقط 3گل از روی نقطه پنالتی زده که تازه می‌توان 40دقیقه پایانی بازی با پرسپولیس را هم به آن اضافه کرد و به عدد عجیب و غریب 430دقیقه دست یافت. این آمار، برای هر تیمی بد است، مخصوصا برای تیمی که بیشترین مهاجمان لیگ را در اختیار دارد.

  آمارهای ضعیف فردی
مهاجمان پرشمار استقلال از نظر فردی به هیچ‌وجه آمار خوبی به جا نگذاشته‌اند. کوین یامگا که در نخستین بازی حذفی این تیم موفق شد 2گل از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند، در لیگ برتر هم 4گل زده که باز 3تا از آنها پنالتی بوده است! محمد محبی دیگر بازیکن 4گله این فصل استقلال است که البته همه گل‌هایش را در جریان بازی زده. ارسلان مطهری فقط یک گل در دربی تهران زده و مهدی قائدی هم فقط یک گل در آغازین روزهای بازگشتش به استقلال به ثمر رسانده است. پیمان بابایی نیز یک گله است. سجاد شهباززاده، خرید پرسروصدای استقلال به شکلی عجیب هنوز موفق به گلزنی برای این تیم نشده و البته مقابل نام نفراتی همچون رضا میرزایی و آرمان رمضانی هم عدد «صفر» گل زده دیده می‌شود.

  آمار ضعیف تیمی
وقتی مهاجمان استقلال به‌صورت جدا جدا عملکرد خوبی نداشته‌اند، در نتیجه عجیب نیست که به‌طور کلی هم آمار گل‌های زده این تیم پایین باشد. پس از گذشت یک نیم‌فصل از مسابقات لیگ برتر، استقلال با 15گل زده دومین خط حمله ضعیف لیگ در نیمه اول جدول را در اختیار دارد. فقط تیم خسیس و عجیب مس رفسنجان با 9گل زده وضع بدتری نسبت به آبی‌ها دارد. همه تیم‌های دیگر نیمه اول جدول بیشتر از استقلال گل زده‌اند که شامل نساجی مازندران با 18گل زده هم می‌شود. این همه مهاجم، برای هیچ.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید