• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182810
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vg85V
+
-

گردهمایی دشمنان در شمال لندن

آرسنال برای تثبیت صدرنشینی و تاتنهام برای نزدیکی به بالای جدول بازی می‌کنند

آرسنال صدرنشین لیگ برتر وارد یک تونل وحشت شده است. این تیم از امشب که در دربی شمال لندن با تاتنهام بازی دارد، دیگر وقت سر خاراندن پیدا نمی‌کند. گابریل ژسوس و ریچارلیسون 2مهاجم ملی‌پوش برزیلی 2تیم که در جام‌جهانی مصدوم شدند، همچنان شرایط تمرین و بازی را ندارند اما ریچارلیسون به بازگشت خیلی نزدیک است. بنتانکور و کولوسفسکی از تاتنهام هم شرایط مسابقه را پیدا کرده‌اند. خبر خوب برای توپچی‌ها این است که آنها به خرید مودریک، وینگر شاختار دونتسک با رقم 80میلیون پوند نزدیک هستند و این بازیکن احتمالا در بازی با منچستریونایتد در دسترس خواهد بود. آرتتا و اودگارد اخیرا جایزه بهترین مربی و بازیکن‌ ماه لیگ برتر را دریافت کرده‌اند. از باشگاه تاتنهام اخباری به گوش می‌رسد که این باشگاه به‌زودی زیرنظر یک شرکت قطری می‌رود. توافق با قطری‌ها حاصل شده است؛ ۲۵درصد از سهام باشگاه تاتنهام هاتسپر به سرمایه‌گذاران قطری فروخته می‌شود.
   در ۶۸ تقابل قبلی، تاتنهام 16بازی را با برد پشت سر گذاشته است؛ 27بازی مساوی شده ‌و 25برد سهم آرسنال بوده و این در حالی است که از آخرین برد آرسنال در ورزشگاه خانگی تاتنهام 7سال می‌گذرد (اول مهر۱۳۹۴، آرسنال
۲- تاتنهام یک).
   تاتنهامی‌ها از حضور بن‌دیویس در دفاع چپ خودشان می‌ترسند. آخرین باری که بن‌دیویس در امارات مقابل آرسنال بازی کرده است، به دسامبر۲۰۱۸ برمی‌گردد که آرسنال آن بازی را ۴ بر ۲ برد. بعد از آن دیدار، تاتنهام در 3بازی خانگی مقابل آرسنال به میدان رفت که هر 3 را با پیروزی پشت سر گذاشت.
   تاتنهام در 8بازی خانگی آخر از آرسنال شکست نخورده است؛ 6برد و 2تساوی. آنها 3برد پیاپی در ورزشگاه تاتنهام دارند و تاکنون سابقه نداشته 4بار پیاپی در خانه خودشان آرسنال را ببرند.
   آرسنال در فصل 14-2013 رفت و برگشت تاتنهام را در لیگ برد اما از آن زمان پیش نیامده که در یک فصل تیم حریف را دبل کند. پیروزی 3 بر یک آن سال در زمین تاتنهام آخرین پیروزی آرسنالی‌ها در خانه حریف بود.
   تاتنهام فقط در یکی از 17بازی آخر خود مقابل آرسنال موفق به گلزنی نشده؛ شکست 2 بر صفر در نوامبر2017 اما از آن زمان در هر 10بازی آخر به این تیم گل زده است.
   آرسنال به تاتنهام خوب پنالتی می‌دهد. تیم سفیدپوش تاکنون 13بار در لیگ برتر مقابل آرسنال پنالتی کسب کرده که 12تای آن گل شده و 7 تا توسط هری کین. تنها لیورپول مقابل تاتنهام تعداد بیشتری پنالتی در لیگ به‌دست آورده و 13 تا از 14پنالتی خود را مقابل این تیم به گل تبدیل کرده است.
   این زودترین دربی شمال لندن در یک سال میلادی است که در ورزشگاه جدید تاتنهام برگزار می‌شود. زودترین دربی در خانه تاتنهام به 2ژانویه1995 برمی‌گردد که در ورزشگاه قدیمی وایت هارت‌لین آرسنال را با یک گل شکست دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید